TESLA — Februar 2025
-
Jeg har revideret mit suppleringsområde for Tesla til intervallet 285-340 baseret på en opdateret teknisk analyse. På dagsniveauet identificerer Fibonacci-niveau 1 en nøglezone ved 324, som tidligere har fungeret som et solidt støtteområde. På ugeperspektivet markerer Fibonacci-niveau 1 et lavere retracement ved 285, hvilket potentielt kan blive aktuelt i lyset af det nuværende pres på Nasdaq. Med Teslas beta på omkring 2 i forhold til Nasdaq forventes en forstærket volatilitet, hvilket understø
-
Godmorgen

-
Vi er kun i starten. Såvel mht problemer for Tesla, som mht boykot af amerikanske varer. Det sidste kommer til at accelerere kraftigt, ligesom Europa neddrosler køb af militært udstyr fra USA. Kan ikke forestille mig, at 285 holder for Tesla
-
Vi får se
nu er EU jo en meget lille del af Teslas omsætning og det boykot haløj tror jeg ikke holder i længden. Jeg forstår godt, at nogle vil boykotte amerikanske produkter, men helt ærligt – jeg har brugt Levi’s bukser, Gillette barberblade, Microsoft Windows og masser af amerikansk elektronik, både hardware og software, hele mit liv, og hverken Musk eller Trump får mig til at ændre på det. -
-
Jeg har også været i Japan og faktisk boet der i 3-4 måneder, så jeg har oplevet racismen på nært hold. Som turist mærker man det sikkert ikke. I Japan er der en lang historie med idéen om en homogen nation, hvor mange ser sig selv som en del af én etnisk gruppe – 'Yamato-folket'. Japanerne er rigtig dygtige til at sælge sig selv, men prøv at spørge en filippiner, hvad de mener om japanerne.
-
Jeg er absolut ikke desperat, men jeg undrer mig virkelig over den ensidige hetz mod Tesla og Musk. Det skyldes nok, at jeg ikke bor i Danmark længere. Jeg ser mig selv mere som en international person, og det er sikkert derfor, min tankegang er så anderledes. Men desperat – det er jeg ikke
-
For mig er det særligt at have boet i udlandet i over 35 år, fordelt på mere end 20 forskellige lande, og at have besøgt over 80. At jeg ikke betragter Danmark som verdens bedste land er nok også ret usædvanligt i forhold til, hvad der er normen i Danmark.
-
“Japanese people regard non-Japanese as ‘guests’ who should be accepted as such and nothing more,” Nagayoshi explained. https://www.u-tokyo.ac.jp/focus/en/features/z0508_00213.html
-
Jeg forsøger ikke at imponere nogen og forstår ikke, hvorfor du opfatter det sådan. Jeg er bare helt uenig i, at Japan er så fantastisk, som du påstår. Ligesom du har et problem med, at jeg ikke er anti-Musk, ser det ud til, at det også er et problem for dig, at jeg ikke finder japanerne særligt sympatiske.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind