TESLA — Februar 2025
-
At sejle
-
Jeg har selv været i Søværnet, og der kunne sagtens være 30 skibe deroppe med 50-100 mand på hver. Søværnet i Danmark har en række opgaver, herunder overvågning af de danske farvande, søredning og støtte til internationale missioner. De deltager også i operationer, der har til formål at beskytte danske interesser, herunder i Grønland.
-
Grønland er et stort område med mange udfordringer, hvilket kræver betydelige ressourcer til overvågning og beskyttelse. Den større geografiske størrelse samt de sparsomme beboelser i Grønland betyder, at der er brug for en større tilstedeværelse af skibe og personel for effektivt at kunne håndtere opgaverne. Derfor diskuteres behovet for at styrke Søværnets kapaciteter i forhold til Grønland ofte, men der sker desværre ikke meget på dette område. Det er godt, at Trump har kickstartet processen.
-
Trist at I er nogle få stykker, der ser så en(blå)øjet på Trump og f.eks Musk. I leder efter de få positive ting, og vælger hver gang de, måske ikke uskyldige, områder som er nemme at tale om. Militær og kriminalitet blandt indvandrere f.eks. Problemerne med Trump, Musk og andre bevidstløse tåber, er langt langt større og alvorligere. Et eksempel mere, end tidligere nævnt, er at USA (musk og Trump) har stoppet aftaler og forhandlinger om databeskyttelse.
-
Reelt set burde det betyde lukning af U.S. sociale medier i hele EU (Facebook, X, Google m.m.). Eneste problem her er, at virksomheder og det off er afhængige af f.eks Microsofts og Amazon’s løsninger. Men EU bør lukke afgangen til de øvrige, indtil USA makker ret, og selv få udviklet et sandt alternativ til Microsoft. Det duer simpelt hen ikke at være afhængig af dem.
-
Det vil få betydning for aktierne bag, og det gælder i den grad også Tesla, som også er storslem m.h.t data. Og det bliver kun (langt) værre, når robottaxierne kommer. Slaget skal tages nu, og der er en reel investor risiko her. Hvad U.S. gør, er nemlig langt fra det rigtige.
-
Alle (der arbejder med data, persondata, GDPR m.m.) ved det, og har vidst det i flere år. EU skal vise handlekraft her, og demokratiet, politisk oplysning og meget mere vil nyde godt af det. Som det er nu, indtager flere og flere deres viden gennem ensidige, fake og misvisende, fordummende filtre på sociale medier. De uafhængige nyhedskanaler, som f.eks DR, burde styrkes overordentlig voldsomt (akkurat som militæret), og findes, med stor styrke bag, på enhver platform.
-
I forhold til aktier, er der nok nogle der vil sige at jeg “er langt ude”. Tjaa det sagde folk også om Trump og den skjulte agenda, for et halvt år siden. Og nogle (få håber jeg) tror stadig på det gode i Musk. De ting jeg nævner, er konkrete, og udgør et ulmende problem. Trump og Musk øger i den grad risikoen og fremskynder tidspunktet, for hvornår EU må sige stop.
-
PS! 30 skibe! Penge! Til info findes der en nordjysk satellit virksomhed (faktisk flere og jeg tænker nemlig ikke på Gomspace, som alle kender), som har udviklet en “lavt hængende” satellit, hvor nogle få fuldkommen detaljeret kunne overvåge Grønland og tilhørende områder. Meget bedre end droner, og billigere. Forstår overhovedet ikke, at politikerne ikke nævner det i de nuværende drøftelser.
-
Databeskyttelse er et globalt problem. Du zoomer kun ind på Musk men fakta er +90% af alle hjemmesider ikke overholder reglerne. Jeg har f.eks lige checket jyllandsposten. Versgod at checke løs: https://privacyscanner.aesirx.io/result/jyllands-posten.dk og ja der findes software som kan beskytte kunderne men firmaerne lever af kundernes data og derfor overholder de ikke reglerne
-
-
Der er mange der ikke er kommet i mål med at overholde alm regler om databeskyttelse og GDPR. men du taler udenom. Det er vand i forhold til den måde hvorpå USA behandler vores alle sammens data, og bruger dem til hvad som helst. Det der er kun overfladen.
-
https://privacyscanner.aesirx.io/result/www.socialdemokratiet.dk socialdemokratier har 4 beacons. det må de ikke have.
-
Mærks samme problem. De durde da have råd til at overholde reglerne og købe passende software. https://privacyscanner.aesirx.io/result/www.maersk.com
-
Selv er jeg total modstander at firmaer kan stjæle min data og har selvfølgelig justeret mine settings på pc og mobil og acceptere aldrig 3rd part cookies men det desværre ikke altid nok og man der det tydeligt i ens emailbox hvis eller diverse pop-ups hvis nogle nye har fået fat i ens data, ip, emil o.l
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind