TESLA — Januar 2025
-
Et sidste pip vedrørende kritik. Jeg tror ikke, I finder nogen, der er mere kritisk end jeg er. Hele mit arbejdsliv har jeg levet af at være kritisk og håndtere risiko. Jeg har undersøgt hundredvis af aktier, og kun få er gået igennem mit risikofilter – det er dem, jeg skriver om og interesserer mig for. Tid er min vigtigste ressource, og jeg bruger ikke tid på aktier, der ikke interesserer mig. Derudover er mine investeringer langsigtede, og for at forstå Tesla-casen mener jeg, man skal have de
-
langsigtede briller på. Professionel kritik er selvfølgelig velkommen. At der har været nogle slidte bremseklodser i synshalden ændre ikke end overordnede investering for mig. Det sikkert biler fra Toyota fabrikken som ikke fiser lige igennem syn. Har man undersøgt det. Næppe.
-
Godmorgen

-
@SB Bare bliv ved med din positive vinkel på Tesla, der er nok andre der læser med i tråden, som langsigtet godt kan se at Tesla er interessant og ikke reelt et bil firma. Debatten er desværre blevet kørt af sporet med et meget snævert syn på virksomheden og en misforstået armbevægelse, som en del politikerer er sluppet afsted med uden at blive kaldt nazist.
-
SB, alle vinkler er velkomne i en tråd om en aktie
og at du ikke kan lide, når der er saglig kritik af Tesla og Musk er dit eget problem, men det er ikke op til dig at vurdere, hvad der må blive skrevet (heldigvis) -
SB hvis du går meget op i risiko, så kan jeg ikke forstå at du ikke kan se en stor risiko i det der sker lige nu. Der faktisk en offentlig udskamning af de folk der har Tesla. Der er flere billeder hvor der lavet hærværk på Teslaer. Der kunne godt gå hen at blive et problem at kun en bestemt type folk køber Teslaer fremover, hvilket kun vil forstærke denne effekt.
-
Topspiller, min risikoprofil tillader helt sikkert mere end din, og det er helt fint for mig. Jeg vurderer naturligvis mine investeringer dag for dag. Lige nu er jeg ikke nervøs over lidt hærværk mod Teslabiler. Det er en helt naturlig reaktion, som vi ofte ser, og der er mange eksempler på det med andre firmaer, hvor fanatikere også er gået over gevind. Jeg ville ønske, folk var lidt mere demokratiske og viste mere respekt for loven.
-
Hej StockBull..Jeg har haft en lang Tesla-snak med min søn som dels er automekaniker samt maskinmester. Han har i de seneste 10 haft eget specialværksted i Holbæk. De første par opstartsår var han sideløbende ansat som overvågningsingeniør på Lundbeck. Udover værkstedet sælger han via egen webshop reservedele, undervogne, fælge og dæk til hele skandinavien. https://streetpoint.dk/
-
Kort fortalt er det helt reelt med de fejl som ofte kræver omsyn for Tesla bilerne. Det drejer især om dæk, slør i bærearme, bremser og forkert indstillede forlygter.
-
Alt sammen problemer som nemt kan ordnes ved værkstedsbesøg inden synsfremstilling.
-
Slør i bærearmene skyldes for lav kvalitet i disse. Bremsefejl er ofte pga rust da mange benytter elmotoren til nedbremsning. Bremserne bliver derfor ikke brugt tilstrækkeligt. Problemet undgås ved at man løbende slår motorbremsen fra.
-
Pga af vægten på Teslaen skal dækkene være af meget høj kvalitet for at undgå for megen nedslidning. Det er mange Tesla ejere vist ikke helt klar over.
-
Med hensyn til lygtefejl er det den automatiske indstilling som ikke er god nok fra fabrikken. Det kan de fleste værksteder vist nok klare manuelt.
-
Det er mit indtryk af samtalen, at almindelig løbende servicering kan fange de fleste af problemerne i opstarten, således at bilerne kan blive synet uden anmærkninger.
-
SB, hvorfor er han en mere neutral part end andre? Eller passer det han skriver bedre i din agenda

-
Jeg påstår ikke, at han er mere neutral end andre. Der er sikkert mange, der også er neutrale og kan give en logisk forklaring på disse fejl og slidtage. Hvis FDM havde præsenteret det hele på en klar og logisk måde, og hovedsageligt fremhævet, at det drejede sig om slidtagefejl, som en mekaniker burde have udbedret inden syn, ville alle have lettere ved at forstå disse fejlprocenter.
-
Alle fejl kan vel løses inden et syn, så FDM skal vel ikke skrive noget folk er klar over. Nu viser det sig at der mange fejl på Tesla bilerne, og det kunne være fordi alle (mange) siger at den ikke har brug for vedligehold. Det viser sig så ikke være tilfældet ellers det ser ud til Tesla ejer ikke får den nødvendige vedligehold.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind