TESLA — Oktober 2024
-
Danmark importerer en række varer fra Kina, herunder elektronik, tekstiler, maskiner, møbler og legetøj. Importen af disse varer er en vigtig del af den danske handel, da Kina er en af Danmarks største handelspartnere. Varerne fra Kina bidrager til det danske marked med både prisvenlige og innovative produkter.
-
Kinas præsident, Xi Jinping, har ofte blevet beskrevet som autoritær eller diktatorisk på grund af den stramme kontrol, han udøver over politiske institutioner, ytringsfrihed og civilsamfundet i Kina. Under hans ledelse er der blevet indført strenge tiltag mod dissent, og det kinesiske kommunistparti har cementeret sin magt.
-
Sammenlignet med Trump, der måtte navigere i et system med checks and balances, har Xi Jinping mere direkte kontrol over regeringen og har centraliseret magten i højere grad og det ser de danske forbrugere tilsyneladende ikke noget problem i. Nogle få måske. Tænker 99% af alle danskere har købt Kinesisk
-
Kakao og chokolade er blandt de mest solgte fødevarer, der ofte produceres under slavelignende forhold, hvor børnearbejde er udbredt, men dette synes ikke at afskrække forbrugerne. Det anbefales at købe varer, der bærer Fair Trade-mærket, for at støtte mere retfærdige og bæredygtige produktionsmetoder.
-
Jeg prøver at navigere uden om alt kinesisk og det gør rigtig mange. Du kan ikke undgå at produkter har kinesisk indhold. Men man kan starte med helt at købe fra udelukkende kinesisk ejede firmaer. Så kan man jo begynde at kigge på delvis ejede og dem der får produceret deres ting i Kina. F.eks. tesla model 3.
-
Jeg er helt klart tilhænger af, at man i videst muligt omfang køber danske produkter her i Danmark. I Thailand vælger jeg at holde mig til thailandske produkter, herunder min BMW, som er produceret her i landet. Du har ret i, at der er mange, der ikke bryder sig om Musk, og folk skal have lov til at have deres egne meninger om ham. Ligesom Musk har ret til at støtte den præsident, der bedst fremmer hans forretning.
-
Vi må acceptere Trump, hvis han vinder, og det nytter ikke noget at surmule over, at demokratiet har talt. Hvis nogen foretrækker en EU-produceret elbil fra de gamle fabrikker, er det helt i orden. Ingen forventer, at Tesla skal sælge alle elbiler i verden. Jeg mener faktisk, det er vigtigere at fokusere på, hvad Tesla gør for at fremme den grønne omstilling, end hvem Musk samarbejder med. Jeg tænker, at Musk støtter Trump, fordi han mener, det vil være nemmere at få Trump til at accelerere udvi
-
Generelt er jeg stor tilhænger af at undgå dyre mellemmænd, da de kun fordyrer varerne. Så vidt muligt køber vi de fleste fødevarer direkte fra farmerne til halv pris af supermarkederne, som ofte hæver priserne med over 100%. For eksempel kan vi få frisk fisk fra fiskeren til en tredjedel af prisen for fisk, der er 2-3 dage gamle i køledisken i supermarkedet.
-
Der er over 100 danske virksomheder, der opererer i Kina. Hvis man er meget kritisk over for Kina, bør man også overveje at stoppe støtten til disse virksomheder, herunder flere store aktører. Det virker lidt ironisk, at mange af dem, der vælger at undgå Tesla-produkter blot fordi Elon Musk er en speciel person med en mission om at forbedre verden, ikke gør det samme i forhold til danske virksomheder med kontrakter i Kina.
Du kan finde en liste over de danske virksomheder, der har indgået kont
-
indgået kontrakter med Kina, her: https://www.dr.dk/nyheder/indland/se-hvilke-danske-virksomheder-der-har-lavet-kontrakt-med-kina-i-dag.
-
Se hvilke danske virksomheder, der har lavet kontrakt med Kina i dag
Kinas præsident Hu Jintao er på besøg i Danmark i disse dage, og det har for en række danske virksomheder betydet konkrete aftaler med Kina.
DR (www.dr.dk)
-
40 minuter til Tesla 10-10 event https://x.com/i/broadcasts/1YqJDkbjazvGV
-
Så det vel også naturligt der går lidt den anden vej hvis man vil være en del af globaliceringen https://www.danskindustri.dk/di-business/arkiv/nyheder/2022/1/kina-er-tradt-ind-i-dansk-eksports-top-5/
-
Tesla er vært for sin 'We, Robot'-begivenhed på torsdag i Warner Bros. Discoverys filmstudie i Burbank, Californien. Elon Musk rullede op til scenen i, hvad han sagde var en "Cybercab" uden rat eller pedaler. Tesla har produceret 21 af disse køretøjer, sagde han, og karakteriserede dem som "fuldt autonome." https://www.cnbc.com/video/2024/10/10/elon-musk-unveils-the-cybercab-at-tesla-robotaxi-event.html
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind