AMBU — Januar 2021
-
Ambu forventede en organisk vækst på 17-20 % i 2020-21. Målt mellem Q1 2020 til 2021, er den organiske vækst 39 %. EBIT er hævet til 14.6 % fra 12.2 %. Udviklingen er langt foran budget.
-
Ambu "anno 2017-18", så havde den tidligere direktør forlængst annonceret 1st opjustering og talt varmt for den næste opjustering. Juan er noget mere konservativ og det klæder ham såvel Ambu, som er ved at modnes som virksomhed. Lad os se hvad tiden bringer og huske denne samtale, når året er gået:)
-
Ja og historien omkring Gamestop - der er helt sikkert nogen der kæmpe med margin calls pt. - inden deres positioner bliver tvangslukket.
-
Med en stigning på 25 % g.d., er det svært at gennemskue hvordan shortluk og gevinst-hjemtagning fordeler sig i dag. Hold øje med finanstilsynet omkring short luk. Gætter på der sker noget omkring kl. 12-13
-
Den skal nok køre videre - naturligt at konsolidere efrer +24% i går - er op 10% i år i marked der er i minus - holder mine gennem 300
-
Word'
-
Ambu/SEB: Kursmål løftes 20 kr. til 290 kr.
Kursmålet for aktierne i Ambu løftes fra 270 kr. til 290 kr. af SEB, der fastholder anbefalingen "hold".
Det viser data fra Bloomberg. -
Shorts var så blevet formindsket : Yderligere 1.14% point mindre short på ambu.
-
Helt som forventet. Mon ikke Ambu overlader "short-tronen" til ISS, når vi ser den kommende månedsopgørelse.
-
Hmm måske men hvis man ser på de angreb der er på shorts iøjeblikket, ser jeg selv ISS højere på kort sigt - se hvor stærk den har været de sidste
dage i svagt marked - pp4% i går fx -
(Har
selv ISS) -
Jeg har det lidt stramt omkring ISS og ser en helt anden udvikling og "livsposition" hos Ambu. Ambu lige lært at gå, mens ISS slås mellem valget af rollator eller kørestol. Ambu har svinget mellem ca. 90-310 de seneste 24 måneder og jeg ser ikke, at ISS slipper ud af dødvandet mens Ambu har blæst shorterne af vejen.
-
ISS er et skidt selskab enig - kigger alene på shorts og deres umulige ageren
-
Nu lægger dit alias også op til den type investeringer:) Jeg skulle måske hedde noget med Go long. Ambu er den eneste aktie, jeg nogensinde har handlet ud fra et synspunkt, hvor short-teknik fyldte mere end FA og min sunde fornuft, Det sikrede så en pæn portion til pensionen. Men er nok en enlig svale for mit vedkommende. Har generelt stor respekt for Hedgefonde og deres evne til, at se flere skævheder i markedet end jeg evner.
-

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind