AMBU — Januar 2021
-
Handelsbanken hæver kursmål for Ambu til 330 kr.
Handelsbanken løfter krusmålet for Ambu til 330 kr. fra 265 kr. efter medicoselskabets regnskab for første kvartal af regnskabsåret 2020/21 onsdag. Anbefalingen "køb" gentages, fremgår det af et notat
borsen.dk (borsen.dk)
-
Gentager mig selv - Ambu er bestemt en aktie. der er interessant de kommende 20-30 år. Ambu er markedsleder på et verdensmarkedet, som blot er i sin tidlige udviklingsfase - Ambu bliver gigantiske om 4-5
år. -
Hold da op! Det er min første indskydelse efter en meget travl dag på kontoret og en gyserlignende håndboldkamp - kan man slet ikke være væk fra aktiemarkedet i 24 timer uden at der sker voldsomme ting. Men hvor er det fedt at have en pæn portion Ambu. Jeg skal vidst lige have læst lidt op på den kapitaludvidelse, som normalt ikke er gode nyheder for kursen, men ......
-
I nærværende tilfælde - kapitaludvidelsen bør ikke give dig søvnløsenætter. De betaler et udbytte på ca. 80 mio. kr. og henter 1,3 mia i frisk kapital - lidt paradoksalt... Ambu bruger pengene på væksteventyret og for, at sikre sin position i markedet på den lange bane. Det øger naturligvis risikoen, men præmien følger med.
-
Har du læst rapporteringen? Jeg nævnte bla. i forbindelse med 2019-20 regnskabet, at målsætningen for 2020-21 var meget konservativ og forventede en eller flere opjusteringer i 2020-21. Den forventning er ikke blevet mindre efter Q1 regnskabet.
-
Noteret. Undres blot over, at du henviser til helårsprognosen og ikke realudviklingen i Q1.
-
Ambu forventede en organisk vækst på 17-20 % i 2020-21. Målt mellem Q1 2020 til 2021, er den organiske vækst 39 %. EBIT er hævet til 14.6 % fra 12.2 %. Udviklingen er langt foran budget.
-
Ambu "anno 2017-18", så havde den tidligere direktør forlængst annonceret 1st opjustering og talt varmt for den næste opjustering. Juan er noget mere konservativ og det klæder ham såvel Ambu, som er ved at modnes som virksomhed. Lad os se hvad tiden bringer og huske denne samtale, når året er gået:)
-
Ja og historien omkring Gamestop - der er helt sikkert nogen der kæmpe med margin calls pt. - inden deres positioner bliver tvangslukket.
-
Med en stigning på 25 % g.d., er det svært at gennemskue hvordan shortluk og gevinst-hjemtagning fordeler sig i dag. Hold øje med finanstilsynet omkring short luk. Gætter på der sker noget omkring kl. 12-13
-
Den skal nok køre videre - naturligt at konsolidere efrer +24% i går - er op 10% i år i marked der er i minus - holder mine gennem 300
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind