NOVO — Februar 2026
-
De nævner heller ikke at tallene er for en fire dages uge.
-
Som jeg forstår det nu er det som medierne beretter rigtige tal, det er NRx.. (nye recepter) Hvor imod de tal som x post anvender er TRx (total) er jo med refils. Så med et nyt produkt hvor vi holder øje med nye brugere er NRx måden at holde øje med væksten?
-
Det har du en god pointe med. Det er dog brugbart at få begge tal.
-
Tager jeg helt fejl eller er mit regnestykke rigtigt. Lad os antage der er 500.000 patienter på nu og de betaler $149 i intropris. Det giver allerede $74.500.000 om ugen og over 1 mia. dkk om måneden. Analytikerne havde estimeret et årligt salg i 26 på $456 mio. Er mit regnestykke korrekt? Hvis ja må vi da forvente en opjustering snarest.
-
r
ecepttallene indikerer klart flere end de ~246.000 fra midt-feb. 500.000 prescriptions (380.000 unikke) lyder plausibelt efter otte uger med stærk DTC/marketing og $149 intro-pris.Dit oprindelige regnestykke ($149/måned × 500.000 = ~$74,5 mio./måned) holder bedre nu med de højere tal – men husk:Det er kumulativt (ikke alle 380–500.000 er aktive hver måned; mange starter på lav dosis, churn ~10–20%). -
Mener de 500.000 patienter baseres på udsagn fra CEO i RO, som besøgte Novo Her i Danmark og gav interview til Børsen. Så det skulle være reelt. Og de 149 USD er jo netop prisen for lavdosis. Hvis stigningen så fortsætter i år... 2-3 mia. USD i år? Og flere næste år, når den fulde patient-population allerede er inkluderet fra første måned
-
Hehe! Tror de fleste helt har droppet at glo på novo nordisk for at være ærlig
Er især overrasket over hvordan hele Vivtex aftalen ikke har skabt flere overskrifter.. Deres teknologi har i nogen henseender vist at de kan øge bioavability, så den er omkring 9 procent for peptider.. -
Ja, men hvis recepttallene fortsætter at overraske (f.eks. 600.000+ kumulativt i Q1), bør kursen handles op – men markedet er ikke imponeret endnu, fordi tilliden er lav og fokus ligger på helheden (prispress, pipeline-usikkerhed). Det er klassisk: Stærk data i en sektor med lav tillid giver ofte forsinket reaktion, indtil guidance eller Q2 bekræfter det.
-
Godt set af prisen er pr. måned :-). Men uanset hvad vil de vel komme over analytikers estimat i midten af året. Hvis stigningen holder kan man vel regne med 1. mio. kunder i gennemsnittet i ultimo hvilket vil give en månedlig gennemsnitlig indtjening på små $200 mio. om måneden.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind