NOVO — Februar 2026
-
Har ikke adgang men tilsyneladende bekræfter Novo tallet i Børsens artikel i går med 500.000 amerikanere på "pillen" https://finans.dk/erhverv/ECE19057059/novopillen-leverer-varen-efter-dataskuffelse/?utm_campaign=Finans Breaking News&utm_content=2026-02-27&utm_medium=email&utm_source=finans
-
-
OBS: Det var en fire dags uge!
-
Anslået hvis det var en fem dages uge havde tallet været tæt på 70.000.
-
Novo Nordisks Wegovy-pille går lidt ned i gear målt på recepttal i USA https://proinvestor.com/investornyt/1415522/novo-nordisks-wegovy-pille-gar-lidt-ned-i-gear-malt-pa-recepttal-i-usa
-
Estimat for fem dage: 55.000:4 = 13.750. 13.75+55.000 = 68.750 (tæt på 70.000).
-
OBS: Seneste tal for fire dage: ResearchPulse
@ResearchPulse1
·
16 min
Media reports wrong number again!Today’s true Symphony TRx58,586 a 8.4% increase over last week TRx54,038 .
-
ResarchPulse plejer at have styr på recepttallene - også når de skal korrigeres.
-
Førstekildens tal gentages måske bare af medierne. Det er noget der ofte sker med tallene fra Symphony.
-
De nævner heller ikke at tallene er for en fire dages uge.
-
Som jeg forstår det nu er det som medierne beretter rigtige tal, det er NRx.. (nye recepter) Hvor imod de tal som x post anvender er TRx (total) er jo med refils. Så med et nyt produkt hvor vi holder øje med nye brugere er NRx måden at holde øje med væksten?
-
Det har du en god pointe med. Det er dog brugbart at få begge tal.
-
Tager jeg helt fejl eller er mit regnestykke rigtigt. Lad os antage der er 500.000 patienter på nu og de betaler $149 i intropris. Det giver allerede $74.500.000 om ugen og over 1 mia. dkk om måneden. Analytikerne havde estimeret et årligt salg i 26 på $456 mio. Er mit regnestykke korrekt? Hvis ja må vi da forvente en opjustering snarest.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind