NOVO — Januar 2026
-
Det var så lidt JKY.

-
Første halvdel af pressekonference i går i Det Hvide Hus handlede om den officielle fødevare- og ernæringspolitik (MAHA). Fokus var på mere næringsrige fødevarer, mindre forarbejdning og mindre tilsat sukker. Vægttabsmedicin blev omtalt som et muligt redskab i særlige tilfælde, men klart afvist som langsigtet løsning på folkesundhedsproblemer. Budskabet var, at man ikke kan medicinere sig ud af et strukturelt sundhedsproblem drevet af dårlig ernæring + ultra-forarbejdede fødevarer. (fort.)
-
-
Novo-comeback eller ønsketænkning?
Mikael Bak fra Dansk Aktionærforening advarer mod, at privatinvestorer forfører sig selv,,, https://www.euroinvestor.dk/nyheder/de-danske-privatinvestorer-tror-paa-comeback-til-novo-i-aar-overrasker-mig-faktisk -
Ugekommentar: Stemningen omkring Novo Nordisk er vendt. Kort video: https://proinvestor.com/boards/130617
-
Hvordan kan en mand som ham være formand for dansk aktionærforening?.. Det lyder som om han ikke engang kan læse et regnskab.. Det kræver ihvertfald ikke ret meget regnskabs / sektor viden til før man stopper med at lave Novo / Nokia sammenligningen.. Det dilitantisk
-
Det han siger er vel, at alt for mange har en ikke tilstrækkelig divertificeret protefølje ... men kun aktier i NOVO! - Dér rammer han i hvert fald mig på en øm tå!! Men du har da helt ret, Zuunes: Sikke en sammenligning! - Helt i skoven! Og til det med at der "pludselig" dukker uforudsete bivirkninger op: Så er det da godt, at NOVO har +10 års mængder af data på Semaglotid: Det er absolut et positivt parameter - for NOVO! -Og vi husker blindhedsbivirkningen fra forgangne år....
-
@Helge 8/1 6:47: Det var en skrivefejl: Jeg mente selvfølgelig Orforglipron, som jeg spurgte om. - Og svaret var ret konsistent: Ingen antydninger af leverproblemer i de forsøg, der hidtil har været gennemført.. Men det er jo en chatbot og den tænker jo ikke over, om det evt. er designet af forsøgene, der kan
-
Helge 8/1 6:47: Min nye - udvidede - undersøgelse viser, at Orforglipron i et worst-case scenario (af leverlangtidsrisiko) har en teoretisk lever- og interaktionsrisiko pgr. af CYP3A4 (leverenzym). Den er håndtèrbar - men reel - og kan forårsage "regulatorik friktion" (indlægssedler, monitorering mv,), skulle det vise sig... Så den promt undersøgelse giver vel dig ret, Helge: Men vel at bemærke - i et worst case scenario..
-
Novo Nordisk lukkede lavere på Wall Street end i København https://proinvestor.com/investornyt/1401350/novo-nordisk-lukkede-lavere-pa-wall-street-end-i-kobenhavn
-
Børsen skriver at ELY´s chef mener at deres pille er bedre på 3 punkter "Men på 1. bekvemmelighed og 2. forskellen i molekylestørrelse samt 3. vedligeholdelsesbehandling mener Eli Lilly-direktøren, at det amerikanske selskab har fat i den lange ende sammenlignet med Novo Nordisk." Til gengæld ser han ikke kanibalisering som noget stort problem idet han mener at der er tale om to forskellige markeder.
-
Eli Lilly-chef om pillekamp: Vi er bedre på tre punkter
Eli Lilly-chef om pillekamp: Vi er bedre på tre punkterNovo Nordisks ærkerival Eli Lilly tror på sejr i kampen om vægttabspiller, som på sigt kan blive det største segment inden for medicinsk vægttabs
borsen.dk (borsen.dk)
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind