NOVO — September 2025
-
Generelt er det lettere at udvikle peptider end small molekyler. Der er flere small molekyler der flader på tox. Og særligt tox i leveren
-
Novo har +5 R&D aftaler om udvikling af nye small molekyler. Så der sker noget i early research. Men det er stadig early
-
I øvrigt kommer der stadig løbende flere data ind for Lillys pille Orforglipron. Og der skal bare 1-3 patienter til der viser høje tox stigninger i lever, så falder det hele sammen
-
Pfizer oplevede det tidligere på året. De havde et oralt fedme molekyle med samme target som Lillys. Det program blev skrinlagt efter én patient viste høje lever tal
-
Helge ja det har du ret i. Jeg skal indrømme jeg ikke har læst indlægningssedlen. Men jeg høre kun at den skal tages om morgen. Novo siger ikke selv f.eks inden man går i seng
-
Jeg siger ikke det er et MAJOR issue. Men jeg synes det er fair at betragte det som et issue man som patient hele tiden skal tænke på. Det skal man ikke med
Orforglipron -
Det er i hvert fald ikke et issue, som skal tillægges den store betydning uagtet det som mange analytikere fremhæver. De kører blot videre på Elis markedsføring.
-
PS: Jeg selv har gennem 20 år dagligt taget livsvigtig medicin på fastende hjerte. Det er slet ikke noget problem.
-
Novo kunne vel relativt let tage broden væk ved at sige man f.eks kan tage den inden man går i seng. Det mindes jeg aldrig at have hørt dem sige. Kun at den tages som det første man står op, og så færdiggøre man alle andre morgenrutiner og spiser som det sidste 30 min senere
-
Det er ikke os alle der nødvendigvis har brug/bruger 30 min fra man står op til man er ude af vagten
-
Så jeg vil nu stadig mene det er et issue. For nogle......men ikke noget kæmpe stort, som Lilly selvfølgelig vil benytte enhver lejlighed til at sige
-
Men novo kan selv lægge den næste død ved også at nævne muligheden for at tage den lige inden man går i seng (fastende 30 min op til)
-
Interessant indlæg i en hjertesvigtgrumme jeg er medlem af:
Janes opslag
Facebook
Facebook
Facebook
Facebook
Facebook
Facebook
Facebook
Facebook
Facebook
Facebook
Facebook
Hjertesvigt - En selvhjælpsgruppe for personer med diagnosen hjertesvigt
Jane Bartholdy
·
eSnpdotosr1lm4720cua86iu75g18mf1l
.
70
t
uc6mu49a
2
i913fh42tt8ai
·
Jeg fik Wegovys da hjertelæger e ikke kunne styre mine Hjertesvigt symptomer væskeophobning og vejrtræknings besvær.
Super effekt på hjertet efter to - tre uger
️
O -
Jeg fik Wegovys da hjertelæger e ikke kunne styre mine Hjertesvigt symptomer væskeophobning og vejrtræknings besvær.
Super effekt på hjertet efter to - tre uger
️
Og senere flot vægttab som jo også gavner mit hjerte.
https://sundhedspolitisktidsskrift.dk/nyheder/behandlinger/10639-wegovy-beskytter-hjertet-hos-danskere-uden-diabetes.html
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind