NOVO — Juli 2025
-
Stockbull, det er vel LFJ ansvar og have fast greb om den langsigtede strategi. Novo er kommet ekstremt på bagkant og alt for sent i gang med og skalere, de har jo kendt potentialet længe?. Compounding blev jo kun rigtigt en ting fordi markedet ikke kunne mættes. Efter min vurdering fejler den langsigtede strategi, og det er vel også derfor han blev fyret..
-
Det var forståeligt, at Novo ikke gik all-in på fabriksbyggeri før FDA-godkendelsen i 2021, da risikoen for manglende godkendelse eller svag markedsefterspørgsel var reel. Hvis de havde handlet tidligere – fx i 2019 – kunne de have været bedre positioneret, men det ville have krævet en mere risikovillig ledelse og bestyrelse. Spørgsmålet er, om deres erfaring fra diabetesmarkedet, hvor vækst var mere forudsigelig, gjorde dem for forsigtige i et hurtigt bevægende marked som fedme.
-
Det er svært at sige, om Lars Fruergaard Jørgensen (LFJ) kunne have handlet væsentligt anderledes, da beslutningen om at afvente FDA-godkendelsen sandsynligvis blev truffet i samråd med bestyrelsen for at minimere risikoen for forhastede investeringer i produktionskapacitet.
-
Uha jeg kunne skrive længe om dette.. der er jo mange forhold, og de sidste år har efter min mening været en lang stime af uheldige udmeldinger.. først kan man ikke møde efterspørgsel.. så laves der dyre opkøb f.eks. catalent - men her er backloggen lang og linjerne skal ombygges. I Kalundborg kom man aaalt for sent i gang, og det nye område til API produktion er først driftsklar om flere år.. wwgovy blev altså godkendt i 2021.. for 4 år siden.. manblev overhalet på data af mounjaro der giver
-
Det er forståeligt, at Lars Fruergaard Jørgensen er blevet fyret, men jeg tror ikke, en anden CEO nødvendigvis ville have gjort det meget bedre under de samme omstændigheder. Måske kunne en type som den tidligere CEO for Genmab, Lisa Drakeman, have gjort en forskel – hun var jo kendt for at tage chancer og bygge fabrikker, inden FDA-godkendelserne var på plads!
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind