NOVO — April 2024
-
Dertil tilsvarende når Icodec er godkendt, og deres udfasning af Levemir i US
-
Så uden en eneste ekstra linje online i 24/25, så ligger der en ret signifikant oms stigning. Og ovenpå det så nye linjer der løbende tilføjes.
-
Derved når jeg frem til mulig endnu større procentuel fremgang i 25 vs 24. Og så lander vi i 375-400 mia range for 2025
-
Men ja særligt senere tilgang af stor ekstra FlexTouch produktion kan sænke 2025 estimat
-
Godmorgen

-
Jeg har fået et spørgsmål hvad det er for nogle US salgs data det er jeg er på udkig efter. Hvis man ser nedenstående link, så er det data på LLY Mounjaro og Zepbound. "TRX" er total antal indløste recepter og "NRx" er nye recepter. Der findes også en "NBRx" som er antal "new to brand recepter". Altså første gangs brugere. NRx er både en blanding af første gangs bruger samt folk der blot får en ny recept. Derfor er NBRx et meget bedre datapoint til at følge den underliggende vækst af nye brugere
-
-
IQVIA udsender hver uge de her data fra US. Så har man adgang til disse, så kan man komme ret tæt på den reelle omsætning for Ozempic/Wegovy i US. Det er dog sjældent jeg ser novo data online, mens der løbende slipper data ud fra LLY. Som f.eks det jeg linker til
-
Ellers bliver de data jævnligt nævnt i analyse updates/kommentar som f.eks i Nordeas Novo kommentar i går. Men selve data blev ikke citeret i pressen. Så jeg er stadig nysgerrig hvis der er en med adgang til Nordea analyse/kommentar
-
Tak for tilsendte

-
Så tallene er TRX 530.000 for ozempic og 125.000 for wegovy. Det svare til ca 2,8 mio per mdr. Ved årsskiftet var det omkring 2,5 mio. Så ca 12% op vs Q4.
-
Jeg har umiddelbart ikke tidligere set Ozempic over 500.000 for en uge. Men jeg ser det som nævnt ikke så ofte som jeg gør med LLY
-
De 125.000 for Wegovy er op fra ca 95.000 ved årskiftet, og 10.000 mere end for blot 3 uger siden.
-
Wegovy er det højeste jeg har set siden de i maj 2023 reducere starter dosis signifikant. I ugerne op var den lidt højere end 125.000
-
NOVO FÅR OFFENTLIGGJORT POSITIVE RESULTATER MED WEGOVY MOD HJERTESVIGT
I dag 06.53 ∙ MarketWire
Novo Nordisk har i weekenden fået offentliggjort positive resultater fra et stort studie med sin vægttabsmedicin Wegovy i overvægtige med type 2-diabetes og hjertesvigt med bevaret pumpefunktion, rapporterer Bloomberg News.
Det er det videnskabelige tidsskrift New England Journal of Medicine, der lørdag offentliggjorde det et år lange studie, der viser, at Wegovy dæmper symptomerne hos overvægtige
-
patienter med diabetes og hjerteinsufficiens, eller hjertesvigt, med bevaret pumpefunktion.
Novo annoncerede allerede i forbindelse med sit årsregnskab tilbage i januar, at resultaterne fra studiet var positive.
Typiske symptomer for patienter med hjerteinsufficiens er åndenød og træthed, særligt ved anstrengelse.
.\˙ MarketWire
-
I forbindelse med præsentation af regnskab den 29/1- fortalte novo at de lige havde mere end fordoblet wegovy antal starter dosis. Siden da er TRX så øget ca 30% i US, og knap 10% på bare 3 uger. Hvis den trend kan holde den kommende tid, så begynder det at se sjovere ud

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind