NOVO — April 2024
-
Jeg har ingen indsigt i VSO investeringer
-
Godmorgen
-
Iran-Israel: Det kan blive værre, men er det sandsynligt med en risikoeksplosion? https://www.proinvestor.com/boards/119845
-
Novo får løftet kursmålet hos amerikanske storbank https://www.proinvestor.com/investornyt/1144696/novo-far-loftet-kursmalet-hos-amerikanske-storbank
-
-
"
Novo Nordisk har et es i ærmet mod ærkerivalAt Novo Nordisk er førende på markedet for fedmebehandlinger, udfordres af selskabets ærkerival, amerikanske Eli Lilly.
Amerikanske læger udskriver næsten lige så mange recepter på Wegovy som Eli Lillys middel, Zepbound. Samtidig har konkurrentens kommende slankemidler vist tilsvarende eller større vægttab end Novo Nordisks produkter.
-
Men til Finans siger Martin Holst Lange, koncerndirektør i Novo Nordisk med ansvar for forskning og udvikling, at de gør klar til nyt modtræk, så de kan matche eller slå Eli Lilly.
Han forklarer, at han håber resultaterne af et nyt studie med øget mængde af semaglutid – det aktive stof i Novos fedmemedicin – kan øge konkurrenceevnen:
-
»Lige nu ser vi omkring 17 procent vægtab med Wegovy. Lilly har måske en smule mere med Tirzepatid (Eli Lillys virksomme stof mod fedme, red.), og vores modeller fortæller os, at hvis vi øger dosis med semaglutid, kan vi som minimum få den samme effektivitet, men faktisk en bedre bivirkningsprofil,« siger Martin Holst Lange", Kilde: Berlingske
-
Ja novo fortalte også lidt om forsøget på CMD24. At deres simuleringer viste et vægttab på hmmmm 20% eller 22%. Nu bliver jeg faktisk lidt usikker på specifikt hvilket tal. Men i hvert fald mindst 20%
-
Jeg ved ikke rigtig hvor vigtigt det i sig selv er for wegovy. For der er alligevel total udsolgt af både wegovy og zepbound de næste 3 år frem. Så folk køber det de kan få fat på
-
De første par mdr efter Zepbound blev godkendt så jeg en del der skiftede fra wegovy til zepbound. Bla med begrundelsen at vægttabsdata er bedre med zepbound. Og det er det. Men de 3 sidste uger har det vendt. Nu ser jeg mange skifte den anden vej. For LLY er løbet direkte ind i den samme mur som Novo gjorde sidste år i april/maj
-
De har få startet alt for mange personer på for kort tid. Så 4 ud af 6 doser er i hardcore restordre. Så der er mange der panikker de her dage efterhånden som deres doser bliver brugt.
-
Og i det lys er det så jeg ser flere der nu skifter den anden vej
-
Siden sidste uge i januar, har novo øget antal ugentlige Trx fra ca 95.000 til ca 125.000.
-
Og hvis man har adgang til selve artiklen i JP, artiklen skrevet af Nick Sturm, så kan man se en graf over TRx på både Wegovy og Zepbound. Og den viser det MEGET tydeligt. Hvordan Wegovy braker op, mens Zepbound breaker hård ned de seneste uge. Så hvor Zepbound havde hentet det meste af wegovy forspring, så er forskellen pludselig meget stor igen. Wegovy ca det dobbelte af Zepbound
-
Da jeg sidste år for første gang så forsøget med 7,2mg wegovy , var det lige før jeg tænkte det var en prank. Det er jo kikke ukendt at wegovy kan give meget kvalme og for nogen også opkast mm. Godt nok primært de første 4-16 uger hvor man øger dosis. Men se lige dosis rækken. Man starter med 0,25mg så 0,5mg, 1mg, 1,7mg og 2,4mg. Men de 2 højdosis wegovy forsøg springer direkte fra 2,4mg til 7,2mg!!
-
Så min tanke har været/er stadig lidt, at der må opstå stor dropout 1-4 uger efter man er påbegyndt 7,2mg
-
Så en ting er at vægttab måske stiger fra ca 17% med 2,4mg til 20-22% med 7,2mg. Men hvis der så sker ny stor drop out?
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind