NOVO — April 2024
-
Investerer du for private penge.
-
benytter man de andre muligheder du nævner, så SKAL man følge aktiemarkedet tæt. Alene derfor er den slags papir kun for de få
-
Det giver god mening, det er også mindre kompleks.
-
Både privat og via selskab
-
Vi selskab er det vel blot fortsat 22 % skat af lagerandelen ved regnskabsafslutningen.
-
Jeg er fortsat ved at dykke ned i det. Som jeg ser det, så er en mini future lang ligesom en alm aktie blot med gearing. Den købes Tim en pris og sælges til en pris. Herunder har den ikke som ved Bull mange omkostninger undervejs og ulempen ved udsving, der gør at det ikke er optimalt forneden langsigtet investor der ikke ønsker køb/salg/følg marked.
-
Jeg er langsigtet investor. Og jeg har pt en stor andel i den nævnte mini future lang kontrakt med 3,3 gearing. Ikke for at spekulere, men for at maksimere afkastet idet jeg tror langsigtet på casen.
-
Jeg har både privat, VSO og Holdingselskab. Er begyndt at benytte Jyske Banks paragraf 53 løsning for VSO midler til enkeltinvesteringer, kun i Novo pt. Andre der gør det og ved, om man heri må købe mini futures også.
-
Børnenes børneopsparing er i maks 20 % Novo. Nogen der ved, om man heri må købe mini futures i Novo også og benytte samme opfyldningsmulighed dvs 20 % i hver af de valgte mini futures
-
Jeg har ingen indsigt i VSO investeringer
-
Godmorgen
-
Iran-Israel: Det kan blive værre, men er det sandsynligt med en risikoeksplosion? https://www.proinvestor.com/boards/119845
-
Novo får løftet kursmålet hos amerikanske storbank https://www.proinvestor.com/investornyt/1144696/novo-far-loftet-kursmalet-hos-amerikanske-storbank
-
-
"
Novo Nordisk har et es i ærmet mod ærkerivalAt Novo Nordisk er førende på markedet for fedmebehandlinger, udfordres af selskabets ærkerival, amerikanske Eli Lilly.
Amerikanske læger udskriver næsten lige så mange recepter på Wegovy som Eli Lillys middel, Zepbound. Samtidig har konkurrentens kommende slankemidler vist tilsvarende eller større vægttab end Novo Nordisks produkter.
-
Men til Finans siger Martin Holst Lange, koncerndirektør i Novo Nordisk med ansvar for forskning og udvikling, at de gør klar til nyt modtræk, så de kan matche eller slå Eli Lilly.
Han forklarer, at han håber resultaterne af et nyt studie med øget mængde af semaglutid – det aktive stof i Novos fedmemedicin – kan øge konkurrenceevnen:
-
»Lige nu ser vi omkring 17 procent vægtab med Wegovy. Lilly har måske en smule mere med Tirzepatid (Eli Lillys virksomme stof mod fedme, red.), og vores modeller fortæller os, at hvis vi øger dosis med semaglutid, kan vi som minimum få den samme effektivitet, men faktisk en bedre bivirkningsprofil,« siger Martin Holst Lange", Kilde: Berlingske
-
Ja novo fortalte også lidt om forsøget på CMD24. At deres simuleringer viste et vægttab på hmmmm 20% eller 22%. Nu bliver jeg faktisk lidt usikker på specifikt hvilket tal. Men i hvert fald mindst 20%
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind