NOVO — Marts 2024
-
Should You Pick Eli Lilly Stock After A 4x Rise In Three Years? https://www.proinvestor.com/investornyt/1134164/should-you-pick-eli-lilly-stock-after-a-4x-rise-in-three-years
-
-
Tak Sukkeralf. Det er en visuel god oversigt. Men den er ikke up to date, idet der bla er 3 novo projekter der er lukket ned
-
Det er det helt sikkert

-
Investeringspodcasten 214: Novo Nordisk split, GN Store Nord, NVIDIA, Demant, renter & Japan. https://www.proinvestor.com/boards/119435
-
UK opdatering af GLP1 shortage. Intet nyt at Ozempic er i restordre. Lige ledes victoza hvor Novo aktivt arbejder på at konvertere alle patienter til Ozempic
-
Mounjaro kan man pt kun få de 2 lave doser
-
Men Rybelsus bliver fremhævet som muligt alternativt hvor der ikke er restordre. Det er interessant idet det netop illustrere at det ikke er API der pt er flaskehalsen. Husk på der skal bruges op mod 41x mere api til Rybelsus.
-
Diabetes prescribing guidance published amid ongoing GLP-1 RAs shortage
The Pharmaceutical Journal from the Royal College of Pharmacy
The Pharmaceutical Journal (pharmaceutical-journal.com)
-
Novo afventer også EMA godkendelse af ny Rybelsus der er meget mere potent. 9mg bliver ny dosis til erstatning for 14mg dose. Så alene på den front øges kapaciteten med +35%
-
Novo og Lilly falder oven på skidt nyt fra USA https://www.proinvestor.com/investornyt/1134519/novo-og-lilly-falder-oven-pa-skidt-nyt-fra-usa
-
Jeg ser det stik modsat. At det kun er godt der ikke for nuværende gives tilskud. Novo har allerede udsolgt flere år frem uden tilskud. Hvis der pludselig blev tildelt tilskud, så vil der blive faktor xx større pres på at veksle en recept til wegovy. Det vil kun gøre oplevelsen for den enkelte patient dårligere når de umuligt kan få fat på wegovy. Generel bredere tilskud skal helst ikke komme før der er billigere small molecules på markedet
-
Ellers ser jeg mere modeller ala den der er indført i UK. Hvor det er en meget mere snævre gruppe der kan få adgang til billigere behandling. Altså dem med meget højere BMI og xx følgesygdomme. Men selv en sådan meget mindre fokuseret patientgruppe er Novo og for den sags skyld LLY helt ude af stand til at surportere i US
-
Novo gav også selv udtryk for nogle af de samme tanker på CMD
-
Enig Troldmand. Jeg har flere gange selv fremhævet den britiske model i Investeringspodcasten, Ugekommentarer samt i mine foredrag. Generelle tilskud er der ingen stater
som har råd til. -
Nej slet ikke den nuværende generation bestående af
peptider -
Er der nogen der har adgang til denne artikel fra Finans? Ud fra den smule jeg kan læse lyder det som en anden udlægning/vægtning end gårdagens artikel i Børsen
-
Novo Nordisk på hæsblæsende opkøbsjagt: Bruger 170 mia. kr. og er klar på mere
Trods opkøb og partnerskaber for op mod 170 mia. kr. i de seneste år intensiverer den danske medicinalkoncern søgningen efter nye lægemidler og biotekselskaber, lyder det fra koncerndirektør Dave Moore.
Finans (finans.dk)
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind