NOVO — Februar 2024
-
Novos kapitalmarkedsdag nærmer sig: Børshus håber på større indsigt i nye lægemiddelhåb https://www.proinvestor.com/investornyt/1123696/novos-kapitalmarkedsdag-naermer-sig-borshus-haber-pa-storre-indsigt-i-nye-laegemiddelhab
-
Novo kan stå over for ny rival til Wegovy: Absolut konkurrencedygtigt, mener Sydbank https://www.proinvestor.com/investornyt/1123788/novo-kan-sta-over-for-ny-rival-til-wegovy-absolut-konkurrencedygtigt-mener-sydbank
-
Med det forbehold vi endnu ikke har set de fulde data, så er Dagens data fra Viking de bedste jeg hidtil har set. Det med at have over 1% tab per uge forsøget vare, har jeg kun set én gang før. Det var med Amgens antistof som kommer med fase 2 data senere på året
-
Men data er umiddelbart klart bedre end mounjaro som jo er den direkte konkurrent da de har samme mekanisme
-
Senere på året kommer der så fase 1 data med en oral udgave af VK2735. Med dagens resultater er de ikke blevet mindre interessante. Jeg tror Viking er rykket op på 1. pladsen over biotech selskaber big pharma kigger på for muligt bud på hele selskabet
-
Evt godkendelse af VK2735 ligger dog nogle år ude i fremtiden. 2028/29. For uden en stor pharma i ryggen kan de ikke straks kaste sig over design og opstart af fase 3. Det kommer ikke til at ske før en big pharma er med. Så vi skal ind i 2025
-
Men absolut spændende data!
-
Novo arbejder i øvrigt på 2 programmer med samme target. Begge i fase 1. Den ene af dem skal man kun tage en injektion én gang per 4. uge. HVIS de kan opnå gode data der, så vil en sådan være særdeles interessant. Alene det at der så skal produceres/fyldes/pakkes 75% færre injektioner. Det vil frigive rigtig meget kapacitet
-
Lige hørt dagens CC. De forventer at få et møde med FDA medio året i forhold til next step. Men pt regner de med det bliver et fase 2b forsøg. Så skubbes mulig lancering 18-24 mdr længere ud. De kan muligvis udvikle den som én dose per 4. uge fordi den har så lang halveringstid. Men de har ikke PK data endnu fra dette forsøg
-
Spørgsmål til produktions kapacitet. Det er ikke noget issue at få produceret til de næste kliniske forsøg. Men når vi taler produktions kapacitet til at understøtte en lancering, så siger de at det er der ikke pt i markedet..... Det vil være interessant at høre BI/ZP hvordan det ser ud for dem
-
Men endnu en understregning om der i den grad er knap kapacitet på fill/Finish
-
Og dermed hvorfor Novo køber Catalent
-
Denne snak er for god til at gemme ude i chatten, så jeg tillod mig at åbne en debattråd https://www.proinvestor.com/boards/118991/
-
vktx ligger helt klart nr. 1 på opkøbslisten nu. Der er stadig nogle Big Pharma som ikke har noget inden for obesity, og nu kan de købe et selskab med de nuværende bedste resultater inden for obesity. Herudover får de også M/NASH med i købet. Ud fra ZEAL’s offentliggjorte resultater, så er også VKTX en tand bedre her.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind