NOVO — Februar 2024
-
Hvis der er nogen der har adgang til at læse hele artiklen/se interview så vil det bestemt ikke gøre noget med et lille resume derfra

-
Novo to Tap Catalent’s ‘Underutilized’ Production, CEO Says (1)
Novo Nordisk A/S plans to exploit “underutilized” production capacity from its purchase of three Catalent Inc. plants to beef up supplies of the Danish drugmaker’s blockbuster diabetes and weight-loss drugs, Chief Executive Officer Lars Fruergaard Jorgensen said.
(news.bloomberglaw.com)
-
I øvrigt har LLY i dag bekræftet de benytter Catalent som CRO til fylde opgaver. Men Mounjaro/Zepbound bliver IKKE fyldt hos Catalent.
-
Alt andet lige gør det det lettere at få igennem konkurrencemyndighederne
-
Her er interviewet. Han fremhæver bla at der er plads til flere linjer mm på fabrikkerne. Håber der er mere end blot det. Men til min store overraskelse så fastholder de stadig ny massiv udvidelse af nye linjer på Novos eksisterende store strategiske fabrikker. Så US, Kina, Brasilien, DK og Frankrig (den udvidelse blev annonceret nov sidste år)
-
Så vi mangler noget i retningen af 4 nye meddelsen af +2 mia euro Per stk
-
-
Han fastslår også flere gange at de kommer til at opfylde alle eksisterende aftaler. Så det eneste der står tilbage er de ikke fornyer kontrakterne efterhånden som de udløber
-
Novo har 2 linjer på vej i DK. Den ene ved jeg har kapacitet på 9 mio fyldninger Per år og den koster 850 mio at bygge. Og de tager 2-3 år om at være klar til drift
-
Så når man betaler 76 mia for de 3 nye fabriker så skal der alligvel være ret mange mio ledig kapacitet indenfor kort tidshorisont
-
Han siger også at selv med Catalent fabrikkerne, så går der formentlig nogle år inden Novo og konkurrenterne kan producere nok i forhold til den demand der er
-
De sidste par min handler om pille udgaven. Hvorfor Novo ikke har indsendt ansøgning på Rybelsus fedme data. Det får han ikke svaret på. Og de har allerede data. Så det er bare at få dem afsted. Da hun så næver LLY regner med at kunne få deres pille variant på marked i 26/27 siger han så det kan Novo godt matche. Men at det også drejer sig om flere data. Fordi de umtimo 24 kommer med de første fase 3 Cagrisema og “we just announced some very exciting faze 1 data for Amycreatin”.
-
Så fik vi da lige slået det helt fast at det er GODE data, og ikke min indledende tolkning af dårlige data fordi de afbrød et fase 1 forsøg efter kun 2 mdr
-
Så måske de der tanker om Novo har modet til at springe direkte i fase 3 med oral Amycretin……. Det bliver da pludselig noget mere spændende hvad de melder ud om det program. Om alle omstændigheder er Rybelsus dog plus 3 år foran
-
Godt interview!
-
Novo Nordisk vs. Eli Lilly: Which Mega-Cap Healthcare Stock is a Better Buy for 2024? https://www.proinvestor.com/investornyt/1114180/novo-nordisk-vs-eli-lilly-which-mega-cap-healthcare-stock-is-a-better-buy-for-2024
-
Bikuben. Ja det har åbnet en mulighed for 12,3% gevinst(eksklusiv valuta ændringer) hvis man køber nu og handlen går igennem. Efter at have hørt LF her til aften, så tror jeg der er en noget bedre sandsynlighed end jeg gjorde i går. Når de siger de vil honorere alle eksisterende kontrakter, så bør der ikke være så meget at komme efter
-
Godmorgen

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind