NOVO — December 2023
-
Hvor meget fylder medicin i de samlede sundhedsudgifter ? Sidst jeg kikkede var det ikke medicin men løn der fyldte. Nu vil regeringen sende milliarder til sygeplejersker uden det får nogen sundhedsmæssig effekt - i modsætning til ny effektiv medicin. Hvad med de enorme budgetoverskridelser på nybyggeri - som heller ikke gør noget for folks sundhed.
-
Nohope i 2022 total udgifter på 266 mia hvoraf medicin
var knap 27 mia -
Der er så mange dyre antistoffer på vej, at jeg ikke ser anden udvej end hårdere prioritering. Og så måske også se på tilskuds regler/niveau
-
Gjo så du tror ikke wegovy runder $8 mia? Nu ved jeg ikke hvor du bor. Men det væddemål tager jeg gerne. Det er alligevel
begrænset hvad jeg vinder i lotto
-
-
Ahh så misforstod jeg dig glo. Men ja der er en række gode indikationer på endnu mere kapacitet på vej i løbet af 2024
-
Det er korrekt nohope. Men den procentuelle stigning i medicinpriser er/bliver meget højere end den totale procentuelle stigning
-
Det ses jo bla med ozempic 100% stigning.
-
Ahhh husk det er ozempic og ikke wegovy vi taler om. Ozempic har været på markedet siden 2017
-
Eksplosionen i ozempic recepte begynder samme tidspunkt hvor der internationalt begynder at komme historier om amerikanske superstjerne der fortæller de har tabt rigtig meget på ozempic. men i øvrigt ikke har diabetes
-
Så der er en meget direkte parallel til det pludselig eksplodere i DK
-
En del af de nye burde selv betale som over 65.000 danskere gør med wegovy
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind