NOVO — August 2023
-
Profithjemtagning eller ej...mener det er ligegyldigt. Så længe Novo holder snuden i sporet og er en af firstmover på fedmemarkedet skal vi nok nå 1500. Jeg supplerer lystig:-)
-
Regnskabsæsonen er over os!
Denne gang har det været let skuffende, og det afspejler sig også i Pers karakterbog, som Hansen og Larsen vender i denne uges afsnit. Men på trods af de skuffende tendenser, er der selskaber, der har formået at stikke ud.
Ikke overraskende indtager Novo igen duksepladsen, og det behøver efterhånden ikke en uddybning. De har både Demant og Pandora med til højbords, mens ISS og Jyske Bank kan se misundeligt til fra kulisserne. https://www.proinvestor.com/boards/11488
-
Novo sætter lukkerekord for 25. gang i år https://www.proinvestor.com/investornyt/1039195/novo-saetter-lukkerekord-for-25-gang-i-ar
-
Vi snakker et selskab der knap 3.000 mia og på en stille dag bliver handlet for 1-1,5 mia dkk Så er spørgsmålet hvad definitionen på en småspare er?
-
Hvis vi tager investorer der har for 100.000kr og mindre i Novo. Jeg tror ikke den andel går over 2%. Altså 60 mia. Egentligt vil jeg tro vi er under 30 mia. Jeg vil mene dem der har for større beløb de ved godt at intet ændres om det er 1300kr eller 2x650kr. Altså den gruppe umiddelbart ikke fortager sig de store ændringer på bagkant af split. Men ja hvis nu det er en super grøn dag. Maybe
-
Thorleif Jackson: Er Novo Nordisk den næste aktie, der skal en tur i gulvet? | Nordnet
Novo Nordisk er steget til nye højder på et tidspunkt, hvor mange C25-aktier er faldet 40-50% fra toppen. Kan opturen fortsætte, eller er Novo Nordisk den næste aktie, der skal en tur i gulvet?
Nordnetbloggen (www.nordnet.dk)
-
Det viser jo bare, at fremtiden kan vi kun spå om - uanset, hvor kloge vi er. -
Det er da også en uheldig/skæv analyse. Han siger marked regner med eps 34,8 i 2024. Op fra 24 i 2022. Men allerede ved Q1 var EPS oppe med 41% til 8,8. Ved halvår var eps 17,4(op med 44%) Så alene tilsvarende 2. halvår betyder de 34,8eps kommer et helt år tidligere end
hans analyse -
Det uden yderligere vækst. 2024 bliver mindst 20% oveni 2023. Hvis de kan få tilføjet nok produktions kapacitet kan det blive +30%
-
Så det er 20-30% op fra hans model. Men novo påvirkes naturligvis af andre selskaber, herunder ikke mindst LLY. LLY handles pt over 50% højere på PE vs novo
-
ovo har svært ved at følge med
efterspørgsel på Wegovy i Tyskland https://www.proinvestor.com/investornyt/1039587/novo-har-svaert-ved-at-folge-med-eftersporgsel-pa-wegovy-i-tyskland -
Jeg har den seneste uges tid set om jeg kunne finde nogle tal fra lanceringen i Tyskland. Dog uden held. Andet end et udsag om at Tyskland er sikret 200.000 stk. Hvilket jo er uendeligt lidt da dete svare til 40.000 personer året ud. Og når der i lille DK er 58.000 danskere efter 6 mdr, så er det let at regne ud efterspørgsel i 14x større Tyskland vil være meeeeeeeget større end 200.000 stk til hele året
-
Men både novo og markedet har vidst at de fra dag ét i Tyskland ville melde "udsolgt"
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind