Shipping — December 2022
-
Generelt har 2022 været et skidt år for aktier. Men takket være primært tank, lander jeg i et pænt plus. Jeg har løbende taget gevinst under opturen, men har da stadig tank tilbage i pf’en. Enig med dig, jeg tror tank vil forblive stærk i 2023, og jeg har da overvejet om jeg skulle udnytte tilbagefaldet til at genkøbe, men udover en lille bid Torm så er det endnuikke blevet til så meget. Jeg tror lige jeg ser hvad der sker de første dage af januar inden jeg køber mere.
-
Jeg er bestemt heller ikke ekspert, men casen virker interessant. Bevares vinteren er ved at være slut (hvis det er det du mener) men så er der bar vinter på den anden side af jorden. Og med Kina der åbner op, så tror jeg vi vil se stigende olie priser = større efterspørgsel.
-
Jeg har været tungt investeret i Torm i år (lidt for tungt )
men det er årsagen til at jeg har et lille plus for i år. Jeg har solgt halvdelen af mine Torm, men gemmer resten. jeg har i stedet købt Hafnia og Nordic american tankers og overvejer også lidt Frontline. -
Tankmarkedet kan være svært nok endda at forudsige, når bare det handler om udbud og efterspørgsel. Lige nu er markedet tilmed også gennemsyret af storpolitik, hvilket ikke ligefrem har gjort det lettere at gennemskue og spå om. Jeg er lige nu i hafnia og Torm. Jeg er mere til product end crude, da jeg her har den fordel at jeg har nogle gode venner og gamle kollegaer, som kan give mig regelmæssige updates på markedet.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind
på forhånd tak.