Chemometec — Juli 2024
-
Chemometecs aktiekurs er faldet over 70% siden toppen i 2021. Nedgangen skyldes bl.a. forsvundet vækst, stigende renter og hyppige direktørskift, analytikere ser dog tegn på bedring i markedet og tror på en snarlig vending og de spår en kursoptur på 42,2% til 425 kr.
Genopretning af investortillid kan dog tage flere år. Nogle investorer og analytikere er mere forbeholdne og ser først en attraktiv købsmulighed ved en kurs på omkring 250 kr. -
Ja, bestemt….og kunne der så også komme lidt ro på direktionsgangen, så bliver det måske en fin investering igen

-
Investorer skræmt af ledelseskaos i kursraket
Investorer skræmt af ledelseskaos i dansk børsselskab: “Rødt flag”
Det danske børsselskab Chemometec har et blakket ry blandt institutionelle investorer bl.a. på grund af talrige fyringer af selskabets direktører Flere institutionelle investorer har bandlyst den dans
borsen.dk (borsen.dk)
-
Man kan håbe de tager fejl eller bare er overmodige. Svært at sige. Der er ikke rigtig noget nyt ..med substans!!… altså udover at nogle analytikere mener den bør stige. Minder om at mange analytikere i 100,
år har ment at bavarian burde stige meget, det samme med Ørsted, uden at de pågældende aktier er steget. Tværtimod er de faldet. Meget endda. -
Nu ved vi ikke under hvilke forhold den seneste måneds shorts er sat på. Men det kan for nogle blive ubehageligt at sidde med hvis dagens stigning holder.
Min læsning af dagens meddelelse er at den nye ledelse i virksomheden forsøger at imødekomme det ønske der har været fra auktionær siden,
om et opgør med den tavshed der tidligere har været. Specielt for denne aktie bliver tavshed fra virksomheden udfyldt af investorenes spekulationer. -
TSQL, i denne chat har vi mange gange set stor og næsten skråsikker tro på at nu NU må stiger den, uden at det har holdt ret længe. Chem er en af mine største positioner pt, så gid det må ske. Jeg kan bare ikke at se, hvordan det vi har hørt i dag kan udgøre noget specielt solidt afsæt for en så stor stigning. Det er så som så hvad der er af nyt i det simpelthen. Men alt afhænger jo af øjet der ser.
-
@3kilofisk - du har som sådan ret. Jeg tolker dit indlæg omkring skråsikkerhed til ikke at være relateret til det jeg skrev.
Jeg vil gerne understrege at jeg heller ikke ser det store nye i det der er blevet kommunikeret i dag. -
En short er som en hver anden investering tiltænkt at skulle give investoren et positivt afkast, og for mig ligger "nyheden" i dag
i at Chemometec udviser kontrol og stabilitet omkring de financielle mål. Jeg funderer derfor over hvad der skal til for at der kan opnåes yderligere positiv
e afkast på en short der er sat inden for den seneste måned. -
Det med skråsikkerhed var ikke møntet på nogen bestemt, bare som jeg indimellem har læst stemningen. Hvad shorterne tænker, aner det ikke, ligesom jeg heller ikke altid kan forstå
hvordan folk herinde pludselig kan være så optimistiske. Men iøvrigt, hvor andre synes at kunne bruge utrolig megen energi på at følge shorterne, så bruger jeg nu energi på det. Jeg registrerer de er der, og det er så det. Og jeg handler kun ud fra hvad jeg tror. Hvad de gør, må de selv om. -
@3kilofisk - det er kun en rimelig holdning at have. For de fleste andre danske aktiers vedkommende interessere shorts mig heller ikke. Men for danmarks mest shortede aktie er det for mig personligt naturligt at følge med i. Rigtig god aften til dig

-
OVERBLIK: Disse selskaber er shortet på det danske aktiemarked https://proinvestor.com/investornyt/1180619/overblik-disse-selskaber-er-shortet-pa-det-danske-aktiemarked
-
@Ogginok...tænker du mener, der aldrig har været investortillid - tilbage i tiden under ME var der ikke disse problemer. Det handler om i hvilket perspektiv man ser det. Men der er et stort genopretningsarbejde der starter med (magtfordelingen i) bestyrelsen.
-
OVERBLIK: Disse selskaber er shortet på det danske aktiemarked https://proinvestor.com/investornyt/1181443/overblik-disse-selskaber-er-shortet-pa-det-danske-aktiemarked
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind