Chemometec — April 2024
-
OVERBLIK: Disse selskaber er shortet på det danske aktiemarked https://www.proinvestor.com/investornyt/1139186/overblik-disse-selskaber-er-shortet-pa-det-danske-aktiemarked
-
Hm-mm: Økonomisk Ugebrev fredag 29. marts d.å. ChemoMetec har oplevet et kursfald på over 20 pct. den seneste uge. Selvom det normalt er en god idé at undgå faldende aktier, har vi i Spekulationsporteføljen valgt at fordoble vores korte position i ChemoMetec.
-
Lige nu i nordnets shareville chat er snakken helt modsat end her. Der tales der om forventet nedjustering og at grunden til ceo fyringen er, at hans optimisme ifm seneste regnskab var ikke bare forkert men decideret løgnagtig? Det kan jeg ikke vurdere. Men jeg husker jeg tænkte børsen reagerede meget stærkt på den optimisme der blev udtrykt
-
Jeg kan nu godt forstå hvis de 'store formuer' lige klapper hesten. Der er stadig alt for meget usikkerhed til de giver mening gå ind nu (med hovedet under armen). Vi mangler stadig svar på hvorfor de gamle CEO måtte ud efter bare 8 måneder, og svar på hvordan det står til med salget, for håbenlig bliver vi meget klogere i maj.
-
ja, jeg bemærkede også at de 3 store (black rock etc) gik over 5% d 14/3 (på dagen hvor Rasmus fik sparket). Jeg tænker at de har haft nogle limit-køb ordre der blev triggeret af det store fald og det fik dem over 5%. Jeg tvivler på at de så fyringen som et styrke signal.
-
Husk at deres guidance for 2024/2023 er ret beskeden (salg ca. 420M DKK, EBITDA 210M), altså et resultat lidt under det vi så 2022. Det giver en forward PE på ca 45 for et selskab med faldende salg og profit ... Bestyrelsen / Ledelses har ikke ligefrem stillet rekord regnskaber i udsigt, og har sat barren lavt. Men selv hvis de rammer guidance, så er aktien jo stadig prissat mod vækst
-
Jeg syntes den nuværende kurs er meget svær at forsvare med den information vi har nu - CEO fyringen giver kun ekstra grund til bekymring. Andre selvskaber med lignede financiel performance og guidance havde været prissat under PE 20, måske endda PE 10. Jeg kan godt forstå hvis folk ser tiden an. Bevares hvis kursen falder helt ned i 200 kr, så er det en anden historier, men kurs 400 er høj
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind