Chemometec — Marts 2024
-
Det er håbløst med en 31 årig direktør, hvis han var Mark Z og selv havde started firmaet var det noget andet, men han kan ikke få et mandat fra medarbejderne og vil ikke kunne få alle til at kæmpe i samme retning. Fatter ikke de selv kan tro på det ude i Allerød
-
Prøver lige at vende bøtten. Hvad er Chem største problem ? er det ik at få produceret XM40/30eren?. Det virker som om den nye CEO har vist talent i operations, så måske er det ikke så dumt endda. Jeg ser ikke vi har issues på markting og salgssiden. Og på strategy tro jeg faktisk at ledelsen sammen har forudsætningerne til at kunne udforme en strategy for virksomheden. Bestyrelsen skal så bare støtte op, og det er måske her det kniber med visionerne.
-
Syntes eller vi har ventet på XM40/30 i uendeligheder. Ja så måske ikke serie produktionen af XM40/30 er problemt men innovationsprocessen og frem til færdigt produkt, er der hvor det halter. Tror du der er styr på innovationsprocess og frem til færdigt produkt. Innovationen kommer CEO ikke med , men han kan forhåbentlig for styr på processerne og drive den så der kommer flere nye produkter og hurtigt ?
-
OVERBLIK: Disse selskaber er shortet på det danske aktiemarked https://www.proinvestor.com/investornyt/1132178/overblik-disse-selskaber-er-shortet-pa-det-danske-aktiemarked
-
Faldhøjden er enorm i dyrt prissat vækstaktie: Skuffer på centralt parameter
I mange år var fortællingen om kursudviklingen på Chemometec den mest succesfulde aktiehistorie i det danske børsmarked. Det har forandret sig.Aktien er faldet 61,5 pct. fra toppen, og alene onsdag rø
borsen.dk (borsen.dk)
-
Godmorgen

-
OVERBLIK: Disse selskaber er shortet på det danske aktiemarked https://www.proinvestor.com/investornyt/1133093/overblik-disse-selskaber-er-shortet-pa-det-danske-aktiemarked
-
Jeg har fulgt med med i Chemo chatten med stor interresse. Jeg tog en position da det ramte 350 kr og udbyggede da den nåede ned på 300 kr. Jeg ville egentlig have købt mere ved 250 kr men jeg nåede aldrig ind. Efter fyringen af CEO Rasmus Kofoed valgte jeg sælge de fleste af mine aktier ved kurs 450.
-
Mine tanker går på at dette klart er en fyring af Rasmus Kofoed. Altså at bestyrelsen følte sig tvunget til slippe af med den 'gamle' CEO mere end at de gerne vil have den nye CEO. Den nye CEO ligner i høj grad en nød løsning (han er kun 31 år gammel, var lige startet som COO i feb). Han er helt sikkert i kæmpe talent, men jeg gætter på at han også er person som bestyrelsen føler de kan styre (en 'nikkedukke' som andre kalder ham).
-
Hvorfor vælger en bestyrelse uden varsel at fyrer en CEO der kun har været på posten i 8 måned? Det kan næsten kun være fordi noget er riv-rav ruskende galt (hvis det 'bare' var fordi han havde lavet unoder i kopi-rummet til firma julefrokosten, så havde de nok meldt noget ud). Jeg gætter på at dette ikke er det sidste dårlige nyt vi hører fra Chemmo på den kort og mellem lange bane. På lange bane syntes jeg stadig at casen er spændende men jeg venter nok lidt med at øge min position indtil ...
-
@rawdog - Jeg tror vi alle deler dine bekymringer. Vi har meget lidt fakta at læne os op af. Det vi kan konstatere er at virksomheden har formået at fremstille endnu et uskønt ledelsesskift til offentligt skue, der ligger sig i kølvandet på andre kuriøse sager i det lag i virksomheden. om vi skal tolke det som en forvarsel for en dårlig forretningsmæssig nyhed er også svær at spå om. Indtil videre har jeg valgt at parkere den, som (endnu) et kikset stykke bestyrelsesarbejde.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind