Chemometec — Februar 2024
-
Yes, og det er her at kunstig intelligens kan være alt fra at et "buzzword" til noget enormt komplekst, alt efter hvordan man vælger at implementere. Det er svært at vide hvorfra vi ser tingene. Det er vel først på konference kaldet i morgen at vi kan forvente at få lidt mere af vide end den korte beskrivelse fra linket ?
-
Lækre ord, dyre formuleringer og smart! kommunikation uden egentlig substans kan ikke gøre ret meget for kursen, og slet ikke i længden. Kommunikation har kun effekt hvis der er substans i det man fortæller om, og derfor så er det mere den øverste chef man bør skyde på i stedet for en ligegyldig IR der ikke kan sende et ord ud uden at den øverste chef har godkendt det.
-
Om få timer får vi svaret? Har shorterne set rigtigt eller har du? Jeg forholder mig neutral. Jeg har intet ser fra firmaet der giver mig grund til at være meget optimistisk. Jeg har nu heller ikke set noget fra firmaet der har givet mig grund til at være pessimistisk. We will see. Og stadigvæk GOOD LUCK
-
Ja, så må de godt komme med gode nyheder. Har satset lidt på, at det er knapt så slemt som frygtet. Nul får vi se

-
Gad vide hvornår røgen stiger op fra det Sixtinske kapel. Annoncerer man en dato for financial result synes jeg at det er god etik at det bliver frigivet inden børsåbning. Som jeg ser det er det desværre i tråd med deres famlende måde at kommunikere på - håber stadig at der ikke kommer en nedjustering
-
- halvår 2023/24 - Forventningerne til året fastholdes trods fortsat vanskelige markedsforhold
-
Udviklingen i første halvår har været som forventet og med udsigt til fortsat betydelig usikkerhed omkring de generelle markedsforhold forventes der uændret en omsætning på DKK 400-435 mio. og et EBITDA på DKK 200-220 mio. i regnskabsåret 2023/24.
-
Der har i løbet af første halvår 2023/24 været stor interesse og positiv feedback vedrørende vores nye instrumenter, XcytoMatic 40 (XM40) og XcytoMatic 30 (XM30). Det forventes fortsat, at omsætningen af XM40 vil stige støt i andet halvår 2023/24 og hermed samlet set bidrage positivt til omsætningen i regnskabsåret 2023/24.
-
Rasmus Kofoed, CEO : "Der var i andet kvartal begyndende tegn på en forbedring af markedsforholdene inden for vores væsentligste markedsområde, cellebaseret terapi, men investeringsklimaet er stadig afdæmpet. Det har betydet, at vores omsætning som forventet fortsat var under pres og blev på DKK 108,1 mio., hvilket svarer til et fald på 15% i forhold til samme periode sidste år. Det er stadig et lavere salg af instrumenter, som trækker omsætningen ned, mens både omsætningen af forbrugsvarer og
-
og serviceydelser viser tilfredsstillende vækst.
-
Vi har i første halvår 2023/24 fastholdt vores salgsinitiativer på et højt niveau for at identificere nye kunder og sikre mersalg til eksisterende kunder. Samtidig har vi stort fokus på at planlægge den bredere lancering af de nye XcytoMatic-produkter. Vi ser en stigende interesse for vores nye instrumenter XcytoMatic 40 (XM40) og XcytoMatic 30 (XM30). Kombineret med en stærk underliggende forretning og lancering af yderligere nye produkter i 2024, så forventer jeg, at vi vil se en gradvis
-
gradvis fremdrift i andet halvår -- og at vi samtidig vil skabe et solidt udgangspunkt for vækst i de kommende år. Derfor fastholdes forventningerne til helåret i forhold til omsætning og EBITDA".
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind