Chemometec — Februar 2022
-
tja, det er "småulogisk". Men "småeuforisk", "småerotisk" eller "småeufemisk" er ligemeget; når blot det er et signal om normalisering af logik omkring aktien. Jeg tror på, at der fra nu af sker den forventede stigning, hvilket gerne må ske i daglige, stædige, mindre trin. Jeg er træt af de voldsomme udfald op/ned.
-
Interessante updates for “cell and gene therapy”.
*Den nuværende store underkapacitet inden for produktion af celle- og genterapiprodukter medføre en større igangværende ramp up både hos CMO`er og selskaberne der har udviklet terapierne.
*FDA samt EMA forventer begge, at godkende mellem 10 - 20 celleterapier årligt fra 2025. Dette set i forhold til totalt 7 godkendte terapier i dag.
Ikke underligt at Chemometec udviser vækstrater op mod 50% fortiden og forventeligt i en årrække fremad.https:/
-
-
Autologous cell therapy (ACT) produceres enkeltvis til hver patient da det er individets egen celler der er ophav til celleterapien.
Allogeneic celle terapi produceres i større batches og retter sig mod en bredere patientgruppe der modtager celler fra en ikke relateret doner. -
Omfanget af forbrug af Chemometec`s produkter/instrumenter vil være størst ved de autologous terapier - måske op mod et kassetteforbrug på 20-30 ved hver patient.
Andelen af Autologous vs allogeneic samt mængden af patienter i målgruppen for de respektive terapier vil få betydning for forbrug af vare. Derfor er det umuligt for mig at lave en beregning. Men sikkert er at hver “production site” skal have en række instrumenter med et tilhørende kassetteforbrug.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind