Chemometec — November 2021
-
Tak for kaffe
7,5% ned….amerikanerne holdt udsalg idag. -
Jeg tror, det er ren usikkerhed: De tre hovedaktionærer har sørget for, at vi ikke kan følge med i deres handler. Hvorfor? Hvad vil de bruge den "frihed" til? Markedet er usikkert, og derfor er aktien ikke attraktiv lige nu. Selv om både fundamentalerne og TA er positive. Jeg holder.
-
TF har én (vildtype) Cas variant fra én specie samt produkter til CRISPR generelt (ligesom alle andre udbydere). Kigger man på patentlandskabet vil man se at hovedparten af alle CRISPR værktøjer "ejes" af Universiteter hvorfra det udliciteres, men det er meget mudret. TFs Cas variant er langt fra state-of-the-art og er generelt kun brugt af det videnskablige samfund som reference fordi det var den første der blev fundet: Cas9. Kunne TF være potentiel køber af Chemometec. Ja det ville give
-
Den er skam også faglig. Thermo Fisher har det med gerne at vil sidde på alle bidder af markedet inden for laboratorieudstyr og consumables. De gør det meget i opkøb og givet Chemometecs førerposition og expansionen inden for celletællere tror jeg at de kan blive et attraktivt asset for TF. En ting der tæller imod er at TF allerede selv har celletællere.
-
Chemometec kan faktisk være et godt sted at “gemme” sig, hvis det her corona hysteri breder sig
Tror ikke det rammer dem, måske
tværtimod. -
Væksten i Chem blev ihvertfald ikke ramt på væksten under første corona bølge….de har et produkt som bliver solgt uanset corona.

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind