Chemometec — Maj 2021
-
Jeg havde forventet en omsætning på 70-75 mio - så regnskabet er lidt i den lave ende. Men da ROW alene kan forklare dette "lille" kvartalsudsving, synes jeg, at det er et flot resultat - særligt med tanke på den negative påvirkning af en underdrejet dollarkurs! Alt i alt et rigtigt flot resultat.
-
Jeg tænker også kursen vil komme op igen i løbet af de næste par måneder. TA ved jeg ikke meget om, men Biotech har været under noget pres det sidste stykke tid, hvilket måske også påvirker Chemo kurs. Jeg har kun lært en ting de sidste 4 år som investor i CHEM. Det har aldrig været en god ide at sælge

-
Opjustering af omsætning og driftsresultat
Luk
ChemoMetec A/S
20.5.2021 08.45·
GlobeNewswire
MEDDELELSE NR.
205
ChemoMetec har fortsat den positive udvikling ind i slutningen af regnskabsåret 2020/21, hvor salget og ordretilgangen på især det nordamerikanske marked i maj udvikler sig væsentligt bedre end forventet, formentligt som følge af genåbning af laboratorier samt supplering af lagre.
Den højere omsætning og de fortsat lave salgsomkostninger, især begrundet i restriktionerne relateret
-
relateret til COVID-19, medfører, at såvel omsætning som driftsresultat (EBITDA) for regnskabsåret 2020/21 opjusteres.
Der forventes nu en omsætning på DKK 275-278 mio. mod senest udmeldt DKK 263-268 mio., og EBITDA forventes at ligge i intervallet DKK 130-133 mio. mod senest udmeldt DKK 120-125 mio.
-
Early stage. Jeg har i dag oprettet en Proinvestor Youtube kanal. Her vil der fremover komme masser af interviews og præsentationer med biotekfirmaer. Til produktionen har jeg hyret et stærkt team ind som tidligere har arbejdet i bla. DR som studievært, videoproduktion og redigering. Sign up her: https://www.youtube.com/watch?v=teTBHPJusm0
-
Test
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind