Grønne Aktier — Januar 2023
-
Cupcake. Der er masser der investere i i hydrogen industrien for der er mange store olie selskaber som er begyndt at interessere sig for hydrogen. Som Biosbon kan brint produceres af overskuds el fra vindmøller. D.v.s i stedet for at lukke vindmøllerne ned når det blæser for meget kan man så lade møllerne køre og producere brint som man så kan bruge senere. Brint skal opbevares i tanke og der skal bygges masser af infrastruktur for at man kan drage nytte af brint. Der er laaaang vej endnu
-
Er der en der lige kort i grove træk kan ridse økonomien op per mw solgt anlæg?
-
Har ikke brugt så meget krudt på at granske GH for der er meget andet jeg finder mere interessant. Det muligt Grøn Hydro bliver et hit engang men jeg tror mere på blockchain og det er ligeledes en ny industri som kan blive en megatrend. Man kan ikke være med overalt
-
Jeg har heller ikke kigget på det. Jeg er ikke helt solgt på det er den bedste mulighed. Der er et kæmpe energitab ved konvertering frem og tilbage. Men det er lidt som med vindmøllerne for 30 år siden. Kombinationen af ret meget offentlig funding og private ditto der løfter/presser det frem
-
Jeg finder det alt alt for tidligt at snakke om kæmpe energiøer når der reelt stadig ikke findes ret mange anlæg/kapacitet og derved drift erfaring.
-
EU har faktisk lavet rammerne for det. Fra 2027/29 skal nybyg og renovationer være med solceller. Tyskerne er allerede begyndt at implementeret det. Ligeledes i Frankrig. Men der har være NUL og NIX dialg om det i dk
-
Så det he med DK som forgangsland..... mjaaa
-
Ja det har jeg også undret mig over. Tror det er p.g.a politikerne ikke vil have danske hustande bliver uafhængige af el og varme. Statskassen går jo glip af mange penge hvis alle som har et hus med soltag barbere el og varmeforbrug ned med 75-100%
-
Det er bare en helt igennem forkert fortælling. At staten mister en masse afgift penge. INGEN nævner at et solcelleanlæg på et privat hus typisk kun levere ca 50% til huset, mens resten sendes ud på nettet. Det der sendes ud på nettet pålægges der afgifter. og vupti så mister staten ingen afgifter
-
Hvis vi taler store anlæg på flere etage bygninger, så vil egenforbruget stige og der vil dermed sendes mindre ud på nettet
-
Det er netop pointen. Man kan ikke blive "selvforsynende" med solceller i DK. Deretil har vi jo alt for lidt sol om vinteren. Så om sommeren vil et tag på privat bolig producere langt mere end de kan forbruge og dermed går afgiftregnskabet tæt på 0
-
@troldmanden 14 :18 Mener du, at skraldespandene skal være med solceller (renovation), eller mener du renoveringer . Der er megastor forskel på renovation og renovering

-
Godmorgen.

-
TM. Selvforsinende er man ikke helt men der burde være overskud på kontoen. Ennogie tag producere 20.000kwh og et hus med 4 personer bruger vel ca. 10.000kwh til el og varme per år. Om sommeren køber men ikke el fra nettet men og vinteren gør man. Forudsætter man har batteri. Ved ikke lige hvordan man hussoltag ejer afregner med el leverandør men de 10.000 kwh som er i overskud kunne så benyttes til at oplade elbilen. Der er jo nok et tab på de 20.000kwh p.g.a nogle dage køber man el og andre
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind