Grønne Aktier — Maj 2022
-
Til min overraskelse så opjusterede Ennogie her ved Q1. De have meget højere bruttomargin end jeg troede. Så det gør det kun endnu mere interessant going forward
-
De har også fået lige en tand flere ordre ind end jeg troede. Og så hele det her med EU der forslår direkte KRAV om der SKAL monteres solceller på ALT nybyg plus ALLE offentlige bygninger. Det bliver et giiiiiiga marked. Vi snakker 3-cifret mia beløb om året når det er fuldt indfaset.
-
Så jo. Det går da hvis ok i biksen :-9
-
Darvin de har fået 2 ordre på i alt 14-15 mio der er store og rækker sig over flere år. Den tyske til omkring 8 mio skal leveres fra Q4 i år til Q1 2024. Så er ikke meget der tæller med i år
-
Den anden på ca 6 mio skal leveres fra Q2 2022 til Q1 2023. Så den bliver næsten fuldt leveret i år
-
Som jeg regner det så runder de den nedre grænsen på 35 mio inden for 1-2 uger. Så ja jeg mener også de kunne og burde have opjusteret. Om man så bare sagde 40-45
-
Der kommer opjusteringer ved hvert Q fordi de går i den jyske forsigtigheds muld

-
Jeg tør godt sige vi lander signifikant på den anden side af 50 mio
-
Men jeg solgte gerne resultatet i år for de invester massivt i en org der kan håndtere flere hundrede procent højere i 2023. Og dertilhørende ekstra marketing budget. Det er NU der skal smedes. Det bliver aldrig mere relevant end nu
-
Nej det er bestemt ikke så dumt endda som vi siger her
Men det kommer til at blive meeeeeeget bedre endn 
-
Ennogie var med i 2130 nyhederne på TV2. En kunde der var ved at få lagt hans solcelletag på. Desværre blev Ennogie ikke nævnt med navns nævnelse
-
Nye Ennogie kursmål https://www.proinvestor.com/boards/103577/Ennogie-opdateret-kurs-targets
-
Tak for update SB. En ting vi nok lige skal huske er at Ennogie har ca 180 mio i underskud de kan trække fra de kommende år. Så skatteprocenten er væsentligt lavere.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind