Grønne Aktier — Maj 2022
-
Q1 plejer at være det sløveste Q. Og hele Rusland/Ukraine krige har fået endnu mere fokus på solcellere. Jeg estimere derfor at de små ordre nu udgør 1,5 mio om ugen
-
Det er 9 mio + de 6/7 + 19,5 = 36 mio i nye ordre. I 2021 blev oms 16 mio.....
-
Og jeg tror på endnu højere snit end 1,5 mio per uge i Q3
-
De store ordre er nærmest umulige at forudse hvornår de lander. Men vil blive både skuffet og overrasket hvis ikke der kommer flere af dem i år
-
Som jeg lige kan regne ud så har de allerede sikret en oms på 30-32 mio. Og husk deres guidens er 35-45. Så de kan og bør komme med en opjustering allerede nu. Det er helt evident de når over 35 mio. 2 uger mere og de er over det beløb
-
Jeg tør godt tage eet væddemål på oms i år ender et stykke over 50 mio. Så der kommer flere opjusteringer i år
-
Selvom renterne er steget og cost er gået op, så har Ennogie aldrig haft et markedet der er SÅ meget i vælten
-
545 Ennogie går på listefødder. også for meget hvis du spørgere mig. Så ud fra det så er det ikke sikkert de opjustere allerede nu. Men de kigger ind i de allerede om få uger er over den nedre range.
-
Mandskab til mere end 45 mio ser jeg slet ikke som noget problem. Det er ret let at skalere op i produktionen. Og de har allerede ansat en del flere i Tyskland i år. Og det bliver netop det tyske marked der kommer til at eksplodere i år og særligt næste år
-
Havvindplan for Nordsøen bakkes op af pensionsmilliarder https://proinvestor.com/investornyt/826034/havvindplan-for-nordsoen-bakkes-op-af-pensionsmilliarder
-
Siemens Energy bekræfter overvejelse af bud på resten af Gamesa - NY https://proinvestor.com/investornyt/826037/siemens-energy-bekraefter-overvejelse-af-bud-pa-resten-af-gamesa-ny
-
Aktier/middag: Bavarian og Vestas i top - NKT i kursfest https://proinvestor.com/investornyt/826054/aktier-middag-bavarian-og-vestas-i-top-nkt-i-kursfest
-
Ja det er helt sikkert noget man bør gøre op med sig selv. Jeg har talt med 2 ud af de 3 insider og de giver udtryk for der ikke bliver solgt noget ud efter lockup ender
-
Jeg sælger ikke noget ud. Tværtimod har jeg køb 100k ekstra den seneste tid. Så må tiden vise om det har været klogt eller dumt

-
Men ingen tvivl om at hvis insiderne pludselig ønsker at sælge i det frie marked, så lægges der en kæmpe dyne hen over aktien
-
Jeg håber derfor at evt salg sker ved de allerede har fundet en køber og de har aftalt specifik kurs, og vi derfor blot ser en/flere blokke handlet
-
Set over de kommende par år, der ser jeg i hvert fald en meget stor upside til selskabet. Kan ikke se andet end de kommer til at opnå 3-cifret mio beløb relativt hurtigt alene i Tyskland med den lovgivning de er i gang med at implementere
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind