Grønne Aktier — August 2021
-
Ja hvis bare det var så nemt, behøvede man ikke noget arbejde.. Ja det er svärt at sige om der bliver solgt ud op til regnskabet tirsdag eller tanket op i håbet om en god nyhed. Jeg kan varmt anbefale at købe en flaske Sed De Cana hjem til f.eks. POC

-
det var ikke meget https://finance.yahoo.com/quote/VOW.DE/
-
Jeg er inde i den Scorpole og tror meget på deres teknologier og produkter i fremtiden. Deres Cruise Line segment har været meget hårdt ramt af rejse begrænsningerne men de forventer selv at det begynder at komme i gang igen nu her. Men de har stadig formået at lande en lang række store aftaler både på Sea og Land forretningerne.
-
En lille anke ved VOW er dog, i min optik, at de favner ret bredt i teknologier. De kan virkelig mange spændende ting, men personligt kan jeg altid bedre lide et lidt smallere fokus i de virksomheder jeg investerer, men det fungerer jo fint for dem indtil videre.
-
Jeg har desværre ikke skrive adgang til Finansavisen.no. Så derfor kommentere jeg indimellem her på det jeg læser derinde. Nanoq har i dag en kommentar hvor der argumenteres for der godt kan startes nye fabrikker før POC. Deri er jeg ret uening. Se det var en finansiel partners siden. Denne er ret ligeglad med om byggestart er nu eller om 5 mdr.
-
Men hvad en finansiel parter (der skal betale 50% af fabrikken) ikke er ligeglad med er risikoen så længe man ikke har vist POC + længere drift
-
Jeg ser mere ller mindre KUN en partner der vil løbe en forhøjet risiko. Det er BASF. Som måske vil træffe beslutning efter POC. Resten, så som bla Kirkbi vil helt sikkert se længere vedvarende drift end blot 7 dage før de træffer beslutning.
-
Hvad får en sådan partner ud af forceret beslutning inden der er sikkerhed for driften kan køre med høj oppetid væsentligt længere end 7 dage? Så skal QF i hvert fald lokke med licensaftalen ikke gælder den pågældende fabrik
-
Så personligt tror jeg vil skal hen i Q4 og nok også den senere del af Q4 før vi ser reel finansiel partner og bygge start
-
-
Scorpole: Ja måske. H1 regnskabet var presset så et fald er forståeligt. Men de bliver ved med at lande kontrakter og har en order backlog på over 1 mia NOK så i min optik kan jeg ikke se den langsigtede case har ændret sig, så længe Cruise fortsætter med at komme i gang igen.
-
Scorpole: Det kan desuden nævnes at DNB justerede kursmålet ned til 39 NOK fra 54. Så stadig noget over hvor den er nu. Og igen, jeg er overbevist om at den aktie er markant mere værd om 12-24 måneder, så hvor den ligger i dag er ikke så vigtigt for mig.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind