Grønne Aktier — Juli 2021
-
Scatec kæar til kommerciel drift i Ukraine"Oslo (TDN Direkt): Scatec har koblet solkraftverkprosjektet Chigirin i Cherkasy-regionen i Ukraina på nett, og vil nå starte med kommersiell drift av anlegget som er på 55 megawatt.
Det skriver Scatec i melding mandag.
Chigirin-prosjektet er realisert under Ukrainas feed-in-tariff-ordning og forventes å levere om lag 64 GWh pr år, heter det i meldingen. Solkraftanlegget har et designliv på mer enn 30 år og vil på årsbasis gi ren energi til mer enn 28.
-
Man kan ikke bruge gennemsnittet. Det bliver massivt påvirket af høj volumedagene. Jeg har fulgt aktien meget tæt ca 1 mdr. Normale handelsdage er 200-400.000 stk. De dage hvor der er højere oms er på nyheder og dagene efter en nyhed. I går var klart en dag med høj volume
-
Jeg gør noget så simpelt at kigge på dagens handel. Og kigge på handlen de seneste 30 dage. Og der er det som jeg skriver. Typisk 2-400k på alm dage. Det er udelukkende på nyheder der er mere handel
-
Ja og hvorfor er det det. Fordi der er kommet 2 nyheder der har fået volumen kraftigt op. Jeg er bedøvende ligeglad med gennemsnit. Jeg kigger på den daglige handel. Desværre kan man ikke ligge billeder ind her. Men du kan jo selv prøve at se på grafikken over handler fra juni mdr. 2-400k om dagen er normen. alt der over er højere volume dage
-
Og det var så det sidste i den saga
-
hvorfra har du at jeg er kortsigtet? Jeg er FAer. Hele min historik skriger langsigtet
-
Det er da den eneste grund til jeg interessere mig for casen. Langsigtet
-
Jeg mener blot den har været alt for dyr i forhold til hvor de reelt er på rejsen. Og forløbigt er den falde 20% siden jeg sagde det
-
Selvom jeg er langsigtet så er timing af indtræden stadig vigtigt. Også at sprede investeringen ud på flere portioner/tid
-
Tænker der er en pæn mulighed for jeg får de første i denne uge
-
Det er formanden som midlertidigt har sat sig selv ind som CEO. Det er naturligvis altid godt. Men ser det dog mere som kosmetisk med det beløb der købes for
-
Markedet har heller ikke reageret på det
-
Præcis. Det er symbolik og forsøg på at sende signal til markedet. Men beløbet er alt for lille til markedet reagre på det
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind
det gennemsnitstal jeg skriver er målt over 3 mdr.