Grønne Aktier — December 2019
-
God morgen.

-
1
-
For dem som som interessere sig for grønne investeringer og som gerne vil være med på en mulig kæmpe upside, så læs her om muligheden for at være med på en Pre IPO runde i danske Ennogie
-
Putter lige linket vedr. Vestasordren ind i den rigtige gruppe. https://www.marketscreener.com/VESTAS-WIND-SYSTEMS-1413059/news/Vestas-Wind-to-deliver-101-MW-of-EnVentus-V162-5-6-MW-turbines-for-two-projects-in-Finland-29679727/
-
Ja der er sket en del på udviklingen de sidste 5 år. Og de er som jeg høre det allerede ved at kigge på 6+MW onshore møller......
-
Til gengæld er de nu nærmest kørt agterud på offshore. Jeg tror ikke påm de får en eneste ordre mere hvor de ikke allerede er udvalgt som preffered supplier. Den nye 11MW 193m rotor fra Simens og 12MW møllen fra GE kommer til at samle alle ordre op. MHI har totalt sovet i timen og må nu vente til deres 14+MW mølle er klar til efter 22/23
-
markets
BlackRock Raises $1 Billion For Clean Power as Wind, Solar Boom
https://www.bloomberg.com/news/articles/2019-12-04/blackrock-raises-1-billion-for-clean-power-as-wind-solar-boom?utm_medium=social&utm_source=twitter&utm_content=business&utm_campaign=socialflow-organic&cmpid=socialflow-twitter-business -
WSJ:
Alphabet Rallies After Leadership Shuffle
Shares of the internet giant remain behind Facebook, Microsoft, Apple this yearhttps://www.wsj.com/articles/alphabet-rallies-after-leadership-shuffle-11575484428?reflink=e2twmkts -
-
Jeg synes det er lidt rodet med Soltech. De havde en BIPV forretning (har de stadig) men så køte de den kinesiske forrentning som bare handler om at opsætte alm paneler på marker. 2 fuldstændig forskellige cases, og BIPV delen er nu kun et lille blink af deres samlede oms og fokus
-
Måske hænger det sammen med, at det er ved at være en mere moden industri. Tror, at det bliver sådan at vi kommer til at kunne hente dem i det lokale byggemarked, når vi kommer nogle år frem, og at off-grid applikationer vil vækste pænt. Det område er kun i sin spæde begyndelse...
-
Ja det at investere i rene solcelle selskaber skal man være omhyggelig med. Man kan bestemt stadig finde gode cases, men branchen er presset af konstant faldende priser og pressede margins.
-
det område der vækster hurtigst indenfor solceller er BIPV. Netop derfor det er ærgerligt SolTech har puttet den del af deres forretning i skyggen af det nu meget store keniske forretning de har gang i
-
Flere byggemarkeder sælger skam allerede solceller. At jeg så personligt aldrig ville købe celler gennem sådan et sted er så en anden ting

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind