Aktiesnakken — August 2019
-
Nickstar, efter at have være ude af canabis i et godt stykke tid, er jeg efter et fald på 5% i dag, igen gået ind i sektoren. Jeg starter med at fodre fiskene fra i morgen tidlig, så hvis dine fisk fjoller lidt rundt i morgen tidlig, så er det bare mig der har været forbi din pf.

-
Det bliver vist noget dyrt "fodder". Der kom regnskab efter børsluk i aftes, det var ikke godt, så nu ryger min canabis nok ned i hullet. Jeg skulle måske overveje, om jeg bare skulle spise det selv - hik...
-
Det går op og det går ned. Hele markedet er volatilt i øjeblikket, laksen klarer det fint, jeg er ikke nervøs. Jeg har købsordre liggende, spændende om mine bud bliver effektueret. Jeg tror prisudmeldingerne i morgen ligger fladt, så kommer vi nok lidt længere ned. Efteråret må godt vente lidt, jeg kan bedst lide sol og sommer

-
-
Næste uges priser: Forventes at falde til årets laveste https://ilaks.no/lakseprisen-faller-til-ny-arsverste/
-
Stigningerne i dag tillægger jeg forventninger til regnskaberne, frem for den aktuelle kilo pris. Bakka lægger for med regnskab på tirsdag.
-
Produktionsomkostningerne pr. kg. fisk har været støt stigende i mange år. I 2018 er de faldet til 30,64 kr., 0,10 kr. mindre end i 2017. Salgsprisen pr. kg. laks var 51,36 kr. i 2018, mod 50,51 i 2017 https://ilaks.no/norske-oppdrettere-havet-inn-267-milliarder-kroner-for-skatt-i-fjor/ Opgørelse er foreløbig, de endelige tal kommer den 8. nov.
-
Driftsmargin i 2018 var på 32,8% mod 33,9% i 2017. Bemærk tallene ikke kun er laks, men gælder hele sømadsektoren i Norge.
-
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind