Aktiesnakken — August 2019
-
Lerøy: Lerøy Seafood melder om et resultat etter skatt på 751,31 millioner kroner i 2. kvartal 2019, mot 1.162,72 millioner kroner i samme periode året før. https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2019/08/Her-er-Leroey-tallene
-
Lerøy: Driftsinntektene beløp seg til 5.339,96 millioner kroner, sammenlignet med 5.041,71 millioner kroner i 2. kvartal 2018. Analytikernes forventninger lå her på 4.811 millioner kroner. Det ser vist ok ud, rapporten er ikke tilgængelig endnu.
-
Tror vi skal konkludere, Mowi og Lerøy er godkendt, Grieg dumper.
-
AUS: Austevoll Seafood melder om et resultat etter skatt på 934,95 millioner kroner i 2. kvartal 2019, mot 1.395,02 millioner kroner i samme periode året før.
-
AUS: Driftsinntektene beløp seg til 6.079,45 millioner kroner, sammenlignet med 6.001,38 millioner kroner i 2. kvartal 2018. https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2019/08/Kraftig-resultatfall-for-Austevoll
-
AUS: EBIT før biomassejusteringer var på 874,49 millioner kroner, sammenlignet med 1.335,46 millioner kroner i fjor. Jeg følger ikke AUS særligt meget, men syntes, det virker til den svage side.
-
Det var så 2 gode og 2 lunkne regnskaber. Spørgsmålet er så, hvor meget der var indregnet i markedet, det ser vi når Børsen åbner.
-
Fortjente hug til Lerøy, Austervoll og Grieg. Mowi falder på guidingen for tredje kvartal. Fred være med det.
-
Nickstar..Hvad er "den næste tid" for dig?
-
Det duer efter min mening ikke at trade laks på den korte bane. Det har vi vist snakket om før.
-
Jeg tænker over efteråret vinteren hvor det plejer at være stigende kurser og nye ATH. Min tanke har været at sælge i højsæsonen og købe op igen efter nytår hvor kurserne er faldet en del. Hvis ik kurserne stiger som ventet mod vinteren, så holder jeg fast så længe du Helge, og andre som er vidende på området, stadig er positive.
-
Nickstar..Jeg har holdt ved i årevis på på Bakka og Mowi. Har ikke solgt, men købt på større tilbagefald. Det fungerer for mig i laks og andre gode aktier. Køber ikke Grieg, Lerøy eller Austervoll før der er styr på butikken hos dem.
-
Jeg alle aktierne rundt omkring i pensionerne købt for flere år siden. Bakka og Mowi fylder langt mere end noget andet..
-
SCC har jeg øget i løbende, men det er stadig en lille beholdning som udgangspunkt.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind