Aktiesnakken — November 2017
-
Sidelengs bevegelse eller liten prisoppgang i avventende marked.De reduserer opptakene neste uke. Takke faen for det, eller så hadde prisen vært 35 kroner. Vi har for mye fisk i forhold til markedet. Vi må begynne å jobbe med markedet. Vi har en jobb å gjøre der – kjøre kampanjer ute. Vi fryser inn fisk, vi har ikke salg på det, sier han frustrert, før han konkluderer: – Prisen er i beste fall stabil. :http://ilaks.no/prisfallet-stopper-opp-2/
-
Jeg tænker @Watt er mere til røget ål med chips - velbekomme

-
For mig at se er det bare at udskyde pinen at reducere slagtning.
-
Dejligt ar prisfaldet er stoppet.
-
Shhh @Standstill - dine indlæg plejer at koste mig mange penge. Tror markedet følger med i hvad du skriver her på siden

-
Alle er interesserede i at Laksen fastholdes omkring dette prislejde og gerne lidt op.
-
Er der nogen der ved hvor Rema1000 i dk får deres laks fra? Jeg har bemærket, at de skriver dansk laks, og de er ca. 20% billigere end tilsvarende norske laks fra andre supermarkeder.
-
Skriv til Rema og spørg?
-
I følge Sparebank 1 Markets falder selskapenes driftsresultat med ca. fire til seks prosent ved en nedgang på én krone i kiloprisen. Kg. pris er nu ca. 45 kr mod 61 kr. sidste år samme tid. Det giver på jysk et træls regnestykke jeg vil undlade at lave. Det er jo også kun et øjebliks billede da kg pris meget vel kan stige igen. Skulle det ikke sk
e vil Q4 blive grumt selv med højere kontraktspriser indregnet. -
Selskaberne er naturligvis ikke glade for dette prislejde. Tror os nok vi skal kravle lidt op frem mod jul.
-
Men dæleme godt nok en volatil sektor. I starten af året var storfisken over 90 og nu ligger dne på ca. 60. et fald på 40-45 %.
-
IntraFish sliter fredag med å få tak i folk. En rekke markedsaktører har vært på fiskerimessen i Qingdao, og er på vei tilbake. Aktørene som bransjeavisen får tak i, melder imidlertid om priser omtrent på nivå med forrige fredag.
Men det er ikke nødvendigvis fasiten. Jeg er brennsikker på at prisene kommer ytterligere ned gjennom dagen. Mange prøvde seg på høyere priser i morgens, men det siger nedover, sier en aktør. -
IntraFish har fredag i 13-14-tiden følgende priser. Det understrekes at lite er gjort, og mange forventer at fasiten kan bli annerledes.
3-4 kg - 41 - 43 kr/kg
4-5 kg - 42 - 43 kr/kg
5-6 kg - 43 - 44 kr/kg
6+ kg - 42 - 43 kr/kg
-
Men Bakkafrost har udgifter for travle kr. pr. solgt kg, så de har stadig en fin indtjening på nuværende priser. De norske har nok udgifter for 34-38 kr. pr. kg., så det gør lidt mere ondt på dem.
-
Scottisch rammes virkelig da de vel har udgifter helt op til 45 kr. pr. kg.
-
storlaksen er vel helt ned epå 55 pr. kg. nu?
-
5-6 kg. var os oppe på 85 kr. pr. kg i starten af året og nu nede på 43-44, så det er noget af et fald. Så et fald på 45 % er naturligvis meget. Chile er kommet i omdrejninger igen og de norske opdrætter har ikke været så ramte af sygdom, som de seneste år.
-
Jeg beholder dog, da de fleste opdrættere tjener okay med penge på nuværende niveau. Tror som tidligere nævnt os, at vi får et lakserally som sædvanligt i slutningen af året.
-
-
Selvom Chile er ved at være helt oppe i gear igen, så skal vi huske at den globale efterspørgsmål efter laks stiger med 6-10 % årligt.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind