Aktiesnakken — Juni 2018
-
Jeg balancerer bare inputtene og spørger om du kender en læreforening i den vestlige verden der støtter frackering? Næh vel. Det kunne indikere at det var noget andet end lige det vi venter på, men som jeg siger vi kan blive overrasket, jeg køber dog ikke ekstra ind i olie og gasbranchen når lærere er involveret:-)
-
Hvor kommer læreforeningen ind i billedet?
-
I øjeblikket er det meget moderne blandt pensionsforvaltere af lønmodtageres penge at melde ud de støtter grøn omstilling, indtil videre har dette ikke omfattet frackering så vidt jeg ved, tværtimod er de gået helt bananas i Frankrig og udvist modstand mod alt andet end vindmøller og vandenergi og Qecbec er en fransktalende koloni i Canada, bare så vi er klar over det. Repsol melder også ud de reducerer kraftigt i olie- og gasrelateret virksomhed.
-
Jeg har muligvis overset noget, men nedenfor er kun nævnt miljøministeriet og energiministeriet i fællesskab.
-
A group of leading global institutional investors, led by Caisse de dépôt et placement du Québec (CDPQ) and Ontario Teachers' Pension Plan (Ontario Teachers'), in collaboration with the Government of Canada, are set to announce an ambitious project to advance key G7 objectives.
-
Nå ok. Det lugter mere af en annoncering af en ny vindmøllepark eller lign. projekt med vedvarende energi og
med investering fra OTP -
Translate: Quebec ønsker at berolige borgere, der bor tæt på de områder, hvor kulbrinte efterforsknings- og udnyttelsesaktiviteter finder sted. CBC har lært, at regeringen vil indføre en 1 kilometer "ekstra beskyttelseszone" omkring kommuner, hvor alle boringer er forbudte. En tekst af Véronique Prince, parlamentarisk korrespondent i Quebec City Offentlige bygninger uden for denne perimeter vil også få gavn af yderligere beskyttelse. Hvad angår udnyttelsen af skifergas, vil den nu blive forbud
-
Hvad angår udnyttelsen af skifergas, vil den nu blive forbudt i Quebec. Efter meget kritik fra valgte embedsmænd og borgere efter ændringer af petroleumsloven i efteråret, kom regeringen tilbage til tegnebrættet. Ministeren for energi og naturressourcer, Pierre Moreau, reviderer det mest kontroversielle forslag vedrørende minimumsafstandene mellem et borehul og steder, der besættes af borgerne. Forordningerne indgivet i efteråret 2017 tillod virksomheder at installere en brønds hoved 270 meter
-
Hvad skal det betyde? Kommer det til at give smæk til Questerre og Junex?
-
“Minister Pierre Moreau vil også sende et klart signal til gasindustrien: Fracking i skifer vil nu blive forbudt i Quebec.”
-
Puha.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind