Aktiesnakken — Juni 2018
-
QEC - dagens melding
Inneholder en stor sak og en mindre, men også viktig sakLOI avtalen med Repsol handler om et søksmål for "skader" gamle Talisman og nå Repsol står ansvarlig for.
Repsol har gått på noen smeller i det siste i rettsapparatet, og fryktet nok at de ville gå på en ny smell.Når denne smellen kunne komme opp i 243 mill $, valgte de å inngå denne LOI'en med Qec der Qec overtar alt av innventar og rettigheter mot at all nåværende og fremtidige krav slettes.
Det betyr at Qec over
-
overtar Repsols 75% andel i Quebec med brønner og alt og vil dermed sitte på 100% av tidligere delt område.
Denne LOI'en har mao en verdi på mellom 49 og 249 mill $
Qec har dermed fått en meget god "bankgaranti" på reguleringene. Qec kan nemlig kansellere LOI'en om de vil hvisomatterdersom reguleringene skulle komme dårlig ut. Da kan de fortsette søksmålet med mulig "gevinst" på mellom 49 og 243 mill $.
Vinn vinn maoDen andre nyheten handler om at første JV brønn på Kakwa nord er spuddet. 16
-
16-29 brønnen ble påbegynt den 30.mai og operatør er Kicking Horse som er nevnt tidligere av bl. a gran Coupe. Nå er det bekreftet.
-
Tak @Haastrup10

-
Pareto har hævet kursmålet fra 11 til 16 her til morgen: Pareto "Questerre yesterday secured operatorship (100% WI) in the Utica shale gas resource in Quebec, which importantly enables it to freely engage directly with local communities to move the project forward. This removes the previous uncertainty around Repsol’s plans and in our opinion likely accelerates the realistic pilot development timeline. The transaction increases our NAV by about 50% to NOK 16/share
-
and we as such believe further share price appreciation is warranted (up 11% yesterday). Questerre believes final regulations could be issued around the end of this month, which remains the main trigger for a repricing of the company. We reiterate our BUY recommendation and lift our TP to NOK 16 (11).
-
-
Mandag d. 17. marts 2008 havde jeg fødselsdag. Her lå mine
QEC i 1,73. Ca. 2,5 måned senere d. 3. juni rundede vi kurs 30 intraday. Den fest må gerne gentages.
-
Har aldrig før eller siden tjent så meget på aktierne som 2008, hvor Lehman krakkede og finanskrisen for alvor var en realitet.
-
Næsten halvdelen af formuen i QEC og resten i Xact Derivat Bear Oslo.
-
Det er blevet til lidt mere end et frimærke Helge, men rart ar vide at du har troen på Que, jeg har selv troen bevaret trods den lange vente tid på reguleringerne, de kommer og er sikker på at så går det stærkt, har smidt en del i aktien og håber alt flaske sig i en nær fremtid
-
Til Helges fødselsdag i 2008 havde jeg aktier i Roskilde Bank. Til min egen fødselsdag i august havde jeg stadig aktierne, den "fest" må helst ikke gentage sig
NB. Jeg har stadig aktierne, jeg er laaaang i selskabet 
-
det er så stort det her at jeg har svært ved at fatte det...
Jeg var skeptisk i går og tænkte hvorfor ???Men det her kommer altså ud af ingenting!!!
Ingen har nævnt, tænkt eller værdisat søgsmålet mod det gamle Talisman (nu Repsol).
Nu får QEC smidt hele Quebec-delen i nakken og sidder på alt flæsket hvis regs faldet ud til industriens fordel.
Og omvendt, falder regs uheldigt ud kan man rive aftalen med Repsol midt over og holde fast i sine gamle krav!Det er altså helt vildt det her !
-
Reps kan vel også vælge at rive aftalen over med modsat fortegn så vent med glæden. Sådanne aftaler varer mellem 3-6 mdr. så alt andet lige så må de forvente at reguleringer slippes inden det seneste de kan, nemlig i dec. Repsol smider ikke bare penge i grums selvom det er et højt ønske blandt naive norske investorer. Omvendt tyder det på at Repsol vil begrænse sin olie og gasudvinding, så måske de "forærer" QEC dette for at slippe for en retsag og så ellers på en eller anden måde trække tabet
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind