Aktiesnakken — Marts 2018
-
Skal vi sammenligne den lidt med QEC så har de 116m aktier mod 390 mill i QEC. De har begge store områder lige i hotspot. Jeg tror ikke PPR har lige så hurtig mulighed for udnyttelse. De har begge områder og produktion i Kakwa. Qec omkring 3000 boe og PPR har omkring 5600 boe, næsten det dobbelte(de burde tjene pænt med penge med dagens oliepris). Såvidt jeg læste havde de en Amended credit facility på 65m$. Qec har 18m$ i kassekredit. Qec har så Jordan og Utah som store jokere.
-
Haha, vildt nok Tasiilaq... 100.000 aktier. Så har du jo nærmest ene mand købt næsten halvdelen af de 260.000 aktier der blev handlet i går. McJean har du så købt den anden halvdel
I så fald har i to mænd jo alene drevet aktien op med 13% på en dag. -
Tasiilaq du ejer nu næsten 1/1000 af selskabet. Blæret nok

-
Når vi taler om de her små selskaber og deres markedsværdi finder jeg det ret væsentligt også at veje op, hvorvidt de har nettogæld eller nettocash. QEC har nettocash. PPR har nettogæld. Faktisk 57 mio. CAD og deres markedsværdi er på 44 mio. CAD. Det giver en samlet enterprise value på 102 mio. CAD som er det beløb jeg mener man skal sammenligne med QEC's enterprise value på 399 mio. CAD ifølge 4-traders.
-
Prairie Provident said it was fully funded for a 2018 capital budget at C$26mln, of which $25mln will be directed to the drilling of 15 wells (14.45 net) targeting light to medium oil locations in the Wheatland/Wayne and Princess areas. http://www.proactiveinvestors.co.uk/companies/news/190772/prairie-provident-undervalued-and-set-to-grow-production-and-reserves-190772.html
-
De har altså købt for 40.7m$ og skylder 57m$ og har udvidet deres lånefaciliteter til 65m$ har læst at det nærmere er 72m$ et eller andet sted. QEC har en kassekredit på sølle 18 mill$ indskrænket fra 50 mill til 30 mill og nu 18mill, måske fordi de ikke for brug for det i fremtiden? men du kan ikke bare kigge på gælden isoleret set. Vi taler om en totalt undervurderet producerende oliemyg......jeg har rigtig mange aktier i QEC, men det gør ikke denne her uinteressant.
-
Du låner penge, beviser du kan tjene penge og historien er ikke længere. I QEC laver de emissioner konstant bl.a. fordi de ikke evner at udvikle deres landområder og skabe produktion, de er rene amatører udi produktion. Til gengæld er de gode til at finde hot spots og derfor er det et spændende selskab.
-
Helt enig - to forskellige virksomheder. Jeg heller ikke, at man kan nøjes med at kigge på gælden. Jeg siger blot, at du ikke kan ignorere den. De 57 mio. CAD udgør i mine øjne en ikke-uvæsentlig andel af selskabets enterprise value. De 57 mio. CAD skal banken principielt have før aktionærerne får del i pengene. Har ikke sat mig ind i, hvad renten er. Men det, at de har en pæn gæld gør også, at de altså skal kunne betale gælden tilbage. Ellers risikerer de, at biksen en dag må lukke og slukke og
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind