Aktiesnakken — September 2017
-
Tak for info Mcjean.
-
McJean har du en opdateret vurdering af Petrolympic? Det var 300.000 acres de havde i Quebec ikke sandt? Vurderer du deres acres ligeså potentielt stærke som Altais?
-
Nej Altai's er lige ved siden af QEC som nok har hot spot-området. Reserverne her skulle være større set ud fra et geologisk view og det der er udmeldt indtil videre, men vi bliver nok klogere efter reguleringerne. Tror PCQ kider lidt af det samme som Junex, at de har svært med at finde fodfæste omkring social accept i deres områder, men der skal nok findes en løsning, men der kan gå lidt tid måske!
-
Altai Resources rør for alvor på sig. 17. august kunne den stadig fås til kurs 0,065. I dag står til 0,19. Det er en stigning på 192%. Det lyder af meget, men når man ser på tallet i form af markedsværdi er det så godt som ingenting og absolut slet ingenting i forhold til de værdier som formentlig ligger i deres ca. 200.000 acres jord i Quebec. De har med den stående kurs stadig blot en markedsværdi på 10,5 mio. canadiske dollars og de har angiveligt 5,5 mio. stående i cash.
-
Altai Resources er på den canadiske børs... ved du hvordan beskatningen er på de aktier?, jeg har prøvet at læse om det men det virker ikke rigtig klart

-
Beskatning handler vel om hvor man køber ting, herunder aktier. Hvis man køber en aktie i Canada, gennem en Dansk konto, så er den val beskattet som en Dansk aktie...vil jeg mene.
-
Ok kan ikke lige finde noget med ejerkredsen på 70% da jeg skulle checke op. Ceo har 18% plus lidt optioner og warrant, måske noget familie har resten, men må lige lave en forespørgsel så vi ikke tager fejl, ikke fordi det betyder noget rent teknisk da ceo stadigvæk har så mange aktier at han kan blokere fjendtlig overtag helt alene:-)
-
http://www.proinvestor.com/?p=debat_1&postid=75296&thread=50&start=100 . Jeg tror der er rigtig meget helt afhængig af olieprisen og derved hvor langt ud i horisonten du spejder. Gas er i min verden fremtiden indtil nye opfindelser finder vej til markedet. I USA bygger de gas- lastbiler, fly, tog og vel også snart cykler:-). Alene gassen giver cirka 250år med miljøneutral gas. Jeg håber på thorium vil vinde frem, men det sker ikke foreløbig med de visionsløse kortsigtede politikere vi er tvunget
-
til at have. Læs min rapport via linket. Bluesky sætter jeg mellem 250-500kr. alt afhængig af gas og olieprisen. Hver af jokerne er mindst 50 kr. værd i blueskye. Realistisk set vil 100 kr. være en god pris om 5-10 år hvis de lykkedes og får solgt det meste fra så de kan koncentrere sig om lidt, men ved faktisk ikke helt hvad deres strategi er da de ikke taler meget med aktionærerne herom. De siger selv de er eksperter i hotspot-områder som så skal sælges for en god pris, det er indtil videre
-
ikke rigt kykkedes, men med ophævelse af moratorium så bliver deres acres meget værd og jeg håber de sælger alt i lowland, men det tvivler jeg på da det er firmaets "baby". Tror mere på frasalg af Antler, Jordan, Montney og måske Kakwa når reserverne er klarlagt.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind