Aktiesnakken — Oktober 2016
-
Den skal nok komme derop, bare vent og se. Olien er tæt på $50 og den fortsætter nok op, vi er på vej ind i vinteren og OPEC har fundet ud af at det ikke går i længden med det frie flow, hvis de vil tjene penge på olien. Og dét vil de formodentlig. Men på sigt tror jeg at der bliver mindre brug for den samme mængde på verdensplan.
-
Nåh da, jeg synes ellers alle er enige om at efterspørgslen vil stige frem mod 2030, da Indien og andre lande skal forbruge energi i helt nye mængder. Iran har slet ikke råd til nye boringer og mangler ekspertisen, SA's break/even vil stige markant om 5-7 år når deres adgang til "nemme" felter ikke eksisterer mere. Det bliver som Jordan hvor skiferolie skal udvindes og her hyrer man så QEC og andre til at udvinde olien. Men vi får se, rygterne er mange og eksperterne kan ikke blive enige.
-
Ja, men jeg tror at du glemmer et par fakta undervejs. Den stadigt voksende andel af vedvarende energi overtager en ret så stor del af oliens dominans. Opvarmning finder andre former. Skibsfarten og landtransport er også under forandring. Privat bilismen boomer med "mikroblier" og sådan kan man blive ved. Den samlede mængde af olie, også i Indien, vil i stigende grad blive afløst af vedvarende energi.
-
ØHH er du klar over hvor dyr vindenergi er? I Canada har de lige sløjfet planlagte møller, ikke ret mange lande har råd til de dyre vindmøller, plus at de ikke er så grønne som først antaget set i forhold til gas. Gas er fremtiden. Flere og flere biler kommer til at køre på gas, udviklingen går stærk i USA. Min varmeregning består i kvartalet af ca. 600kr. til gas og 2500 kr. i dummebøde til DONG. Det er helt skørt! De satser ligeledes stort på gasledninger gennem USA og Canada og i Europa
-
600+2500=3100*4=12.400,00. OK!?! 2.900,00 er hvad jeg betaler pr. år for lys OG! varme, men nu er jeg også så dum så jeg har solceller - dem på "idiot-ordningen" og varmepumpe (reduceret EL-afgift). Hvis du kigger på Siemens, Vestas og GE, vil du se at de sammen med de Indiske vindmølle selskaber hiver den ene MEGA-WATT ordre hjem efter den anden. Ja, jeg medgiver dig at vindmøllestrøm er dyr (også i CO2 regnskabet) ligesom solcellerne (som slet ikke er så effektive som vinkraft) MEN! for der er
-
et men, gassen udleder stadigvæk CO2 og der er også et CO2 regnskab der skal gøres op i forbindelse med frembringelsen af gassen. Dette er - efter hvad jeg har hørt betydeligt større i de russiske produktions anlæg end i de nyere anlæg der findes i den vestlige del af verden.
-
Det er et nyt hus så jeg aner ikke hvad vi kommer til at bruge, men 10.000kr om året i dummebøde skal vi betale. Vi valgte helt bevidst jordvarme og solceller fra, ordningen er ikke attraktiv nok på nuværende tidspunkt, hvis du skal låne pengene og selvom vi har pengene kan det bedre betale sig at investere dem indtil funktionaliteten bliver bedre, var vores konklusion.
-
og billigere, driften og slitage skal jo kalkuleres ind i prisen. Vi garderer os med QEC, når gas og olie prisen stiger......stiger vores aktier og hvis prisen bliver for høj sælger vi aktierne og laver noget jordvarme og sol eller varmepumpeanlæg af en slags.
-
Pareto hævede kursmål for QEC til 3 kr, de har virkelig fået solgt nogle aktier, jeg kan høre dem grine helt her nede i sønderjylland
-
Noget nyt omkring QEC afstemning, ærgerligt at den tabte pusten allerede i dag ;0(
-
Næh ik endnu, men kun første behandling skal igennem 3 afstemninger, men det siges at der er flertal for loven. Der er dog skeptisk omkring eksproprieringsloven, at den er for vidtrækkende, selv QEC's ceo er mod den da den tilgodeser industrien fremfor den enkelte bonde. Qec taber altid pusten, forskellen denne gang i forhold til de sidste 5 år er den kæmpe store volumen
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind