Bavarian Nordic — Maj 2026
-
Godmorgen
-

-
Cupcake og Strøjer - Jeg er lidt perpleks over det som er situationen rundt Bavarian Nordic. For et år siden var der i hemmlighed forhandlinger om selskabet skulle sælges, og dette satte startegisk initiativer på hold mere eller mindre. Der er lavet et par aftaler på Chikungunya vaccinen men ud over dette har der ikke sket meget. Nu har Chaplin meddelt at han stopper men vi mangler en nye CEO. Den nye chef skal have mulighed for at form sin startegi. Det betyder at der kommer ikke til at ....
-
... ske meget før end den nye chef har kunne kægge sin startegi. Det betyder vi skal frem til efteråret før end der for alvor sker noget. Jeg er må indrømme at jeg er lidt skuffet over at ATP ikke i hørjere grad har sikre mere fremdrift her. Jeg tror først at selskabet potential vil begynde at blive forløst fra Q4 og videre frem.
-
Husk at ATP sagee på GF: "2025 blev et meget begivenhedsrigt år, måske lidt for begivenhedsrigt. Resultatet af 2 kapitalfondes belejring af Bavarian Nordic blev, trods et fornuftigt årsresultat med flot vækst i rejsevaccinerne, at selskabet rent strategisk har stået stille." - det betyder at de ser også at selskabet står stille rent strategisk.
-
Bavarian Nordic er blevet tildelt kontraktoptioner af den amerikanske regering
til produktion og levering af frysetørret koppevaccinehttps://ml-eu.globenewswire.com/Resource/Download/843fbece-9f67-4678-b8d3-29e072c91acc
News | Bavarian Nordic
Bavarian Nordic - a pioneering force in vaccines – expanding our reach and impact through life-changing solutions
(www.bavarian-nordic.com)
-
Strøjer / Eliot - Nåede aldrig at svare i tråden, da jeg brugte fredagen på at reducere min Bava-beholdning. Da jeg gik ind i weekenden, havde jeg skåret positionen ned til knap 17%, og i dag fik jeg reduceret yderligere, så beholdningen udgør knap 11% af porteføljen. Elendig timing, må man bare konstatere. Når det er sagt, vidste jeg også godt, at jeg var overeksponeret mod Bavarian, og jeg havde ingen anelse om, hvilke regnskaber/opjusteringer der kunne komme ud den kommende tid. (fort.)
-
(fort.) Jeg havde ærligt talt ikke forventet, at man ville komme med en så markant opjustering kort tid efter, at selskabet var beskrevet som "et håndværkertilbud".
Det ændrer selvfølgelig noget ved casen på den korte bane - især når guidance løftes så markant, og BARDA-forretningen igen viser styrke. Men jeg synes stadig, det har været svært at navigere i al den strategiske usikkerhed omkring ledelse, salgssnak og retning for selskabet.
-
Og jeg ved godt, at jeg har skrevet noget af dette før, men længe før salgsplanerne blev offentligt kendt, bemærkede jeg et markant fald i jobannoncer. De få opslag der var, blev ofte bare genopslået. Samtidig blev pressemeddelelserne efter min mening mere og mere kedelige og uinspirerende. Der manglede simpelthen energi og fremdrift. Chikungunya synes at være en hemmelighed. Shorts blev også pludselig en faktor - modsat tidligere.
-
Så ja Eliot - selskabet har også efter min mening været på standby længe. Det bliver spændende at se, hvor mange aftaler, der pludselig materialiserer sig nu.
Jeg synes også, det er svært ikke at ærgre sig over, at aktietilbagekøbet ikke blev gjort større, mens kursen var presset. Og helt ærligt er det også lidt surt, at vi reelt stadig står med den samme ledelse og bestyrelse som for et år siden. Både ATP og DAF har også været en skuffelse i det her forløb. -
Bavarian Nordic: Stor ordre giver stor opjustering https://proinvestor.com/boards/132300/
-
Medwatch "Efter Bavarian-opjustering: Fokus er på væksthåbet Vimkunya" + "Sydbanks senioranalytiker Søren Løntoft Hansen har særligt blikket rettet mod Bavarians rejsevacciner, når regnskabet bliver offentliggjort onsdag." https://medwatch.dk/brancher/Medicinal___Biotek/article19291100.ece
-
Bavarian Nordic offentliggør delårsregnskab for første kvartal 2026
News | Bavarian Nordic
Bavarian Nordic - a pioneering force in vaccines – expanding our reach and impact through life-changing solutions
(www.bavarian-nordic.com)
-
Euroinvestor “ Bavarian skuffer med vigtigt nøgletal” https://www.euroinvestor.dk/nyheder/bavarian-skuffer-med-vigtigt-noegletal
-
08:50 Cupcake - Ja, det BN leverere skuffende resultater og det er så derfor at CEO og CFO er betdyenlig bedre betalt end mange andre ligende stillinger. Det her er utilfredsstillende.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind