Bavarian Nordic — December 2025
-
Godmorgen

-
Nyheder fra danske medier med Zealand Pharma, Nilfisk og Bavarian Nordic https://proinvestor.com/investornyt/1392809/nyheder-fra-danske-medier-med-zealand-pharma-nilfisk-og-bavarian-nordic
-
Godmorgen

-
11/12 18:37 af Cupcake: Anders Hedegaard er på mange måder en ideel kandidat og han matcher også Asger Aamunds kriterier om bl.a. at skulle have ledet et børsnoterede selskab. Jeg har tidligere i indlæg herinde peget på Anders Hedegaard bl.a. fordi jeg også har arbejdet sammen med ham tidligere og opfattet hamnsom fantastisk dygtig. Den mest ideel karakteristika er dog at han allerede har indgående kendskab til selskabet og dermed kan «hit the ground running».
-
Aktionærere kan ligeså godt forbedre sig på at de skal til lommerne igen, chaplin vil ikke holde op med at udstede nye aktier som betaling for opkøb. Det lyder som ren magtkamp mellem ham og Aktionærere https://medwatch.dk/brancher/Medicinal___Biotek/article18833983.ece
-
Gramstrup LinkedIn "Erfaringer fra aktionærmødet i BN"
https://www.linkedin.com/posts/assetadvisor_𝐄𝐫𝐟𝐚𝐫𝐢𝐧𝐠𝐞𝐫-𝐟𝐫𝐚-𝐚𝐤𝐭𝐢𝐨-activity-7405207333137711104-Chli?utm_source=share&utm_medium=member_desktop&rcm=ACoAAB7QlQQBsSqV4N6WG0eKvkmeGFl-IMHDxOc -
Enig @Kraken. Derfor siger jeg, at PC helst vil gåes (fyres). Anbefaling af salget til KF var jo baseret på, at der skulle mange penge på bordet for at kunne eksekvere strategien med flere vaccineopkøb.
Nu hvor aktionærerne har sagt nej til det scenarie, kan han ikke bare vende på en tallerken. Så narrativet er blevet, at strategien stadig står fast – og at aktionærerne så må betale gennem nye aktier, uden nævneværdig hensyntagen til ejernes ønsker eller alternative finansieringsmuligheder.
-
12/12 2025 13:41 af Cupcake - Tak for Gramstrups opslag "Erfaringer fra aktionærmødet i BN" på LinkedIn. Det er interessant at læse en andens referat af et møde, jeg selv deltog i. Det er korrekt, at Gramstrup fremsatte sit forslag, og svarene gengives rimeligt retvisende. Jeg oplevede dog ikke ledelsens modtagelse som vældig begejstret. Jeg opfattede svaret fra CFO mere som, at vi har igangsat aktietilbagekøb, men ikke vil gå så aggressivt til værks.
-
Venter man mon på en ny formand, som selv skal sætte holdet? Det virker næppe tilfældigt, at Anders Hedegaard nævnes som mulig bestyrelseskandidat dagen før “informations”-mødet. Måske for at signalere ro på og at der er styr på processen.
Det burde have været en X-GF. Jeg har svært ved at se, hvad man ville opnå med mødet den 11/12. Et uforståeligt format. I realiteten spild af et halvt år efter 4 måneders belejring.
-
12/12 2025 14:08 af Cupcake: Enig
-
Gramstrup skriver ”Valuta: En stærk aktie er den bedste valuta ved fremtidige opkøb.". Den pointe var meget mere klar på aktionær-mødet. Her fik Gramstrup præciseret at langt fra alle opkøbte aktier skal slettes men derimod bruges til at betale med når der kom opkøb. Han startet med at sige at BN aktierne bliver ikke billigere end de er nu.
-
@ES - Jeg læser Gramstrups opslag som et politiker svar, der ikke vil støde nogen fra sig. Dit referat af mødet er nok det mest retvisende og meget sigende, især sammenholdt med udmeldingerne / kommunikationskanalerne før og efter, jf. 16:05 i går. ATP kan jeg ikke dreje.
-
Jeg bliver stadig dødirriteret, når jeg læser, at “ledelsen erkender, at kapitalfondsejerskab ikke var drømmescenariet, men følte sig forpligtet til at præsentere buddet”. De præsenterede jo ikke buddet. De forsøgte med ufine metoder at stoppe det ned i halsen på os.
-
12/12 14:36 af Cupcake - Mødet foregik på engelsk men ordstyre havde oplyst at det var muligt at stille spørgsmål på dansk. Der var en enkelt aktionær som greb den mulighed. Jeg hsuker ikke præcist hans ordlyd af spørgsmålet men det var noget i retning af "Hvorfor gjorde i det med kapitalfondene?". Det var et stort og åben spørgsmål men også et udtryk for mange aktionærers forundring. Hatten af for at Anne Louise Eberhard virkeligt prøvet at give en forklaring of give sig tid
-
...til at begrunde men det var tilbake til den historie vi hele tiden har hørt. Den aktionær som sad ved siden af mig, hvisket lavmælt "Nu lyver hun" fordi pågældende var ikke enig i karakterisering af hvad der skete. Hvilket er et udtryk for den tonedøvhed som har været hos bestyrelse og ledelsen igennem dette forløb.
-
Det som aktionæren reagrede på var da Anne Louise Eberhard prøvet at overbevise os aktionærer om at selskabets bestyrelse var tvunget til at give sin støtte til buddet. Dette blev beskrevet som om der ikke var andet valg og ikke andre måder at gøre det på. Her var det tydligt at ikke alle var enige i den fremstilling af situationen.
-
Jeg syntes ikke der var nogen grund til at tage en konfortation og ville hellere se fremover. Men jeg undre mig stadivæk over at bestyrelsen ikke krævet at de skulle starte med at køb 4,9 % af aktierne, før end de ville få bestyrelsen støtte.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind