Bavarian Nordic — November 2025
-
Konklusionen er stadig den samme, efter min mening, at bestyrelsen ikke er den rette for BN. Der kommer ikke væsentlige aktieopkøbsprogrammer med denne bestyrelse, bestyrelsen vil stadig udvande aktionærerne med aggressive opkøb. Derfor virker det ikke som rigtig vej frem at fløjte lystigt som om intet var hændt og fortsætte i samme spor.
-
Thomas Bernt Henriksen er forfatter til artiklen i Berlingske, hvor bestyrelsen og dets kunnen/baggrund lovprises og hvor der tales dunder om Asger Aamund, ATP og os småaktionærer. Gang på gang skrives, at bestyrelsen og KF havde flertallet af aktionærerne bag sig. Er rystet over den ensidige vinkel. At den manglende lyst til at gå i dialog med aktionærerne ikke omtales er skæmmende ligeså den usmagelige press og truende “adfærd” i overtagelsesmaterialet - samt skriftlige trusler om udvanding.
-
Helt Enig YPE, Jeg så dem som pot commitet og at de ville trække endnu et bud op. Et eller andet siger mig at denne historie ikke er færdig endnu. Der er for meget på spil, og alle de "fonde" som har købt op, de ville ikke tage den risiko på egne bøger. og det giver ikke mening, med det fald. Hvis vi ikke lukker over 205 i morgen bliver den trykket bevist
-
Kursen bestemmes ikke af værdier, men algoritmer, der presser kursen op og ned efter hvilken vej nogle “investorer” ønsker vinden skal blæse. Ligesom da kursen i foråret af uransagelige årsager skulle presses i bund, efter en længere tid med belejring af shortere.Så steg kursen langsomt igen medens shortere i ro og mag fik lukket deres positioner. Så kom lækagen - og en belejlig lav kurs,
tilbudskursen med. -
Det er bestemt for tidligt at sige “tillykke til os”.. det kommer helt an på, hvad general forsamlingen siger, og om bestyrelsen og ledelsen er voksne. Hvis de fortsætter og mener beslutningen er helt gal, er de ikke motiverede og er i klar opposition til ejerne, og det er ikke sundt. Motivationen vil være lav..
-
Løgstrup (fort.) : “Jeg har så købt mine aktier tilbage, fordi jeg er meget glad for Bavarian Nordic som selskab, og jeg har endda kunne købe dem hjem 20 pct. billigere” + “Det er en sejr for de private investorer, og jeg er glad for, at Bavarian Nordic kan blive på børsen,« siger han” - Søreme godt gået, Løgstrup. Men ok - umoralske spekulanter vil der altid være. Ved ikke lige hvorfor, jeg troede Løgstrup var i besiddelse af integritet. Måske fordi jeg har tillid til, at personer er ordholden.
-
(fort.) “Skal aktierne i Bavarian Nordic sælges eller ej? Jens Løgstrup kæmper for bedre vilkår, mens Lars Jørgen Rasmussen mener, at risikoen er for høj. Medlemmer kan se debatten mellem de to fra DAF Talks i Fredericia.” + 1 måned senere jf. MedWatch den 17/10 udtalte Løgstrup sig imod på linje med ATP og Gramstrup. https://medwatch.dk/investor/article18646208.ece
-
@Dusør - nej er glad for, at han har vist sit sande ansigt… Så havde Voss da mere integritet og sagde offentligt ja tak til det lettere forhøjede tilbud. Løgstrup har bl.a. brugt DAF, Børsen til at promovere sit standpunkt. Indtil han havde taget et nyt… Som han først fortæller om “bagefter”… Jamen altså…
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind