Bavarian Nordic — November 2025
-
DOKUMENTATION Panik før lukketid i OW Bunker
Allerede tre uger før konkursen kaldte OW Bunkers direktør situationen for livstruende. Betalingerne blev stoppet, og krisemøderne blev døbt Operation Red October.
DR (www.dr.dk)
-
Jeg tror Rolf Sass Sørensen har kunne læse skriften på væggen. Her var udskiftner på vej. Det kan indikere at de kommer til at fortsætte processen uanset hvad de kapitalfiondene opnår af tilslutning.
-
Hvis I går ind på Bavarain Nordic's website og se under "Anbefalet overtagelsestilbud" så har det været Per Bech Thomsen fra Impact Partners som har været kontakt person fra dag 1 (Se nederst). Derfor jeg også satte ham CC da jeg skrev til IR. Det er helt sikkert også ham som bearbejdet pressen. Han er gamle "Bureau Chief" fra Reuters og har derfor et omfangsrigt netværk i pressen.
-
Det sikkert også ham der har styret avis og TV-reklamer. Der er pengen hos ham og når avis-reaktionerne så skal skirve - ja, hvem skriver de til fordel for?
-
Haveje 1748: Ja - vi kan kun gætte lige nu - og se, om vi får en årsag senere. Håber i den grad ikke, at KF lykkes med deres forehavende. Jeg er rimelig harm over ledelsens behandling af aktionærerne (herunder mig selv)
- og denne info om Rolf Sass Sørensens exit, ser jeg som et klart brud på MAR, hvis det er sandt, at analytikerne har fået oplysningen før resten af markedet.
-
Jeg noteret mig at på den først storaktionærmeddelse om Morgan Stanley var det Disa Tuominen, IR Manager, som var sat på som kontakt men det har så en forklaring i dag.
-
@EliotSpitzer 18:03 - ja du skrev d. 8/8 om Per Bech Thomsen i indlæg 127688 https://proinvestor.com/boards/127626 værd at genlæse.
-
Dette er for mig en indikator for at kapitalfondene allerede de facto har taget magten i selskabet. Rolf har set at de har passeret "point of no return". Om han er blevet bedt om at går eller han har taget sit eget gode tøj er gået skal jeg lade være usagt. Men han har været med i mange år og hvis han troet selskabet skulle fortsætte uafhængigt så var det oplagt at han fortsatte. Dette er i mine øjne det første klar offer for mytteriet i selskabet.
-
Børsen online kl. 18:00 "Inden slutspurten: Det skal Bavarian-investorer være opmærksomme på". Referat: Indlæg 129414 https://proinvestor.com/boards/128029/
-
@ElliotSpitzer 18:44 - Med den relative volumen de seneste 2-3 uger kan jeg ikke se, at de når 66,7% - heller ikke med hedgefond-opkøbene. Måske lige over 50%. Men så hænger de på ATP og os andre et godt stykke tid. Jeg skal ikke gøre mig klog på, om de spiller 3D-skak - men måske er signalet med at melde Rolfs exit ud netop: "Spillet er tabt. I kan lige så godt overgive jer og acceptere tilbuddet."
-
ElliotSpitzer 1804: Ville han ikke være "færdig" uanset hvilket udfald der kommer ? Skulle de vedholdende aktionærer, der håber på en fortsat børsnotering, vinde - vil det så ikke være en temmelig anstrengt situation at skulle fortsætte og forsvare sin ledelses gøren og laden i denne proces ? Jeg mener, at Rolf Sass Sørensen har tabt uanset udfaldet - og det har han allerede indset og skyndt sig videre.
-
Jeg tror som tdiligere sagt at de er tilfreds med noget lieg under 50 % fordi så kan de kjøre storaktionær pligttilbud og så starter vi forfra med op til 10 ugers budproces.
-
Det her er udmattelsekrig og de er begyndt nu at udmatte selskabets ledelse med hvordan de skal hoppe og springe for dem selvom de sikkert ikke ejer flere aktier end mange af os herinde.
-
Phine - Det er jo ikke Rolf som har været bannerfører i denne kamp. Det har været bestyrelsesformanden, næstforkvinden, CFO og CEO. Rolf har ikke været enb magtfaktorer i dette. Som jeg påpeget så var han sat på sidelinien fra dag 1.
-
ES 1918- jeg er meget enig i dine betragtninger. Han blev sat ud på sidelinien, som du formulerer det - og i min optik uden mulighed for at komme tilbage - uanset udfaldet. Mener du, vi slet ikke har nogen mulighed for at vinde ? At udfaldet er givet, og det kun er et spørgsmål om tid ?
-
Vi nærmere os det punkt hvor § 108 i selskabslove er vigtigt: "Der må på generalforsamlingen ikke træffes beslutning, som åbenbart er egnet til at skaffe visse kapitalejere eller andre en utilbørlig fordel på andre kapitalejeres eller kapitalselskabets bekostning.".
-
og § 127. "Medlemmerne af kapitalselskabets ledelse må ikke disponere således, at dispositionen er åbenbart egnet til at skaffe visse kapitalejere eller andre en utilbørlig fordel på andre kapitalejeres eller kapitalselskabets bekostning. Medlemmerne af kapitalselskabets ledelse må ikke efterkomme generalforsamlingsbeslutninger eller beslutninger truffet af andre selskabsorganer, hvis beslutningen måtte være ugyldig som stridende mod lovgivningen eller kapitalselskabets vedtægter.".
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind