Bavarian Nordic — Oktober 2025
-
-
Møjn! Lau + Victor Fremming fra ABG Sundal Collier diskuterede seneste udvikling mv. i Millionærklubben i går 2/10 - begynder 37:30 - længde 7 min. Værd at lytte til, især hvis man trænger til lidt opmuntring i ventetiden
https://www.euroinvestor.dk/podcast/millionaerklubben-10 -
Godmorgen

-
Godmorgen

-
Jeg har set lidt på Maria Montserrat Montaner Picart. Det er hende som er inhabil fordi hun har en rådgiver-rolle for Bavarian Nordic. Jeg har prøvet at se hvornår hun fik denne rådgiver rolle. Det er ikke angivet da hun tråder ind i bestyrelsen i April 2024. Jeg har set på LinkedIn og andre steder men kan ikke se hvornår hun tråder ind iu den rolle. Men det er interessant at hun tråder ind i bestyrelsen d. 16. april og kun få måneder senere er forhandlingerne igang.
-
DAF : “Det kan virke som om, at de er i gang med en udmattelsesstrategi, hvor de håber, at kursen vil sive, og investorerne bliver trætte. Men det bliver ikke med vores gode vilje. Faktum er, at Bavarian både før og efter buddet kom frem, er et selskab i god form, og med gode fremtidsudsigter. Og et selskab som langt de fleste analytikere mener, er væsentligt mere værd end kurs 233. Det ændrer en manglende godkendelse ikke ved."
-
Hytting : "Jeg oplever, at alle de aktionærer jeg taler med - både store og små - mildt sagt er både forbløffede og utilfredse med det forløb, vi har set siden slutningen at juli. Det gør det ikke bedre, at vi nu ser ind i, at fondene trækker processen ud. Jeg håber, at det blot vil styrke sammenholdet og modstanden fra de små og store investorer, så vi enten får prisen op eller buddet taget af bordet".
-
Det som er så ærgerligt ved Bavarian, er at basalt set vil vi fleste bare ud af aktien (nogen af os, vil ikke ud før prisen er rigtig), men vi går jo fra en transformation fra håb til ren business, fra håb om kurs 3000 til nu at vi rent faktisk aflønnes som en obligation. Og der er et mindsæt som skal skiftes hos investoren alternativ skiftes investoren. Og det er jo det som KF prøver at udnytte
-
Jeg har læg ind et nyt indlæg i debatten - undetr den tråd jeg startet sidste - hvor jeg diskutere om ikke BN's bestyrelse har brudt en redel i Overtagelses-
bekendtgørelsen. -
..
en regel.. -
Det er selvfølgelig en mindre detalje, men hvordan ser I på BN’s egne aktier, 1,23% af aktiekapitalen. Kan bestyrelsen sige ja til KF, når de nu har anbefalet købstilbuddet eller skal de forholde sig neutrale omkring egne aktier?
-
@ElliotSpitzers debatindlæg https://proinvestor.com/boards/128684/ under indlæg 128696
-
Fantastisk gravearbejde E S. Det er da råddent, at man tildeler sig selv så store beløb i Warrants og RSUer til udbetaling om tre år, og så sidde og forsøge at sælge firmaet indenfor et år, der så får alle disse incitamentsordninger til at udløbe og udbetale. Det er da et klart brud på § 19, som du skriver.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind