Bavarian Nordic — Oktober 2025
-
I dag har jeg modtaget besked i E-boks, ligesom alle andre registrerede ejere. Jeg er dybt utilfreds med denne besked, som er en reklame for overtalelsestilbuddet af Bavarian. Beskeden rangerer i gråzonen, hvad jeg mener er tilladt ved brugen af e-boks. DAF, jeg håber I viser jeres værd og slår tilbage. Mvh, Yahoo (Bavarian ejer)
-
Her er beskeden: Til aktionærer i Bavarian Nordic A/S - tilbudsperioden udløber den 14. oktober 2025
Kære aktionær i Bavarian Nordic A/S
Innosera ApS, et selskab kontrolleret af fonde forvaltet og rådgivet af Nordic Capital og Permira,
har fremsat et bestyrelsesanbefalet, kontant tilbud på 233 DKK pr. aktie.
Husk at tage stilling til dine aktier inden tilbudsperioden udløber den 14. oktober 2025.
Herunder kan du læse mere om tilbuddet, bestyrelsens anbefaling og praktiske informationer. -
Derefter følger et 7 sider langt reklame dokument for Innosera (Overtagelseskonsortiet). Dette er langt ud over min grænse for anstændig adfærd. Dette er en synes at minde om fjendtlig overtagelse, hvor eksisterende aktionærer manipuleres til forkerte beslutninger.
-
På første side af reklame brochuren står der: Frivilligt, anbefalet,
kontant tilbud til aktionærer i Bavarian Nordic A/S. Fodnote: De skriver at det er reklame ("oplysningsformål"). Side 2 er en lang sludder, hvor Bavarians bestyrelse bakker op om tilbuddet. De næste sider er det glade budskab om en god gevinst. Beklager boys, men I er på tynd is og må betale, hvad det koster. Hvor dumme
tror I vi er??? -
Ifølge forbruger ombudsmanden er det forbudt at bruge e-Boks til at reklamere for et firma eller at tredjepart gør det på https://forbrugerombudsmanden.dk/find-sager/sager/markedsfoeringsloven/sager-efter-markedsfoeringsloven/spam/meddelelser-sendt-til-eboks-kan-vaere-omfattet-af-begrebet-elektronisk-post
firmaets vegne. -
-
Det må nu være tydeligt for enhver, at hverken bestyrelse. overtagelseskonsortiet, involverede banker enten ikke har rent mel i posen (dvs. ikke aktionærvenlig adfærd) er inkompetente eller er blevet så selvfede at de er ligeglade med regler og god adfærd. Vurder selv. Jeg har fået nok, Prisen på mine aktier er steget i pris - man bliver stædig.
-
Jf. Yahoo - brevet, der er vedhæftet i E-Boks, er udsendt på anmodning af VORES BESTYRELSE og lyder “TIL EJERE AF AKTIER UDSTEDT AF BAVARIAN NORDIC A/S
Bavarian Nordic A/S har anmodet ENX om at sende vedlagte materiale til alle aktionærer i selskabet. Eventuelle spørgsmål kan rettes til Jacob Zitawi, Nordea på telefon 55479118”. Venlig hilsen
EURONEXT SECURITIES | COPENHAGEN” (+ Samme brochure som tidligere). Fik også besked i E-Boks 2. okt. ved 14 dages
udsættelsen. Godt kursen er >234 i dag! -
Også uetisk at sende beskeden ud fredag aften, hvor modtageren ikke har mulighed for at søge råd før mandag og tidsfristen er tirsdag. Og hvorfor skal en Nordea medarbejder kontaktes? Bestyrelsen vil ikke tale med os direkte og svare på spørgsmål - men de vedbliver at agere som KF’s talerør/ambassadør, mod ejernes højlydte protester. Bestyrelsen/ledelsen synes at have meget på spil! Er det mon de sidste krampetrækninger for at se om et forhøjet bud overhovedet kan lade sig gøre?
-
Cupcake ... Tjaa. Jeg har fået fakta om ønsket om overtagelse at vide d. 29. august og d. 2. okt via VP. Securities. Men i dag er det en reklame (i opslaget kalder de det en brochure). Det er dette jeg finder er på grænsen til eller nok på den anden side af gråzonen. DAF får et ny medlem, hvis de tager ansvar for at følge dette vanvid til dørs. E-boks er jo ikke en e-mail kasse du kan lukke ned ... desværre

-
Jeg er enig Yahoo - jeg vil blot tydeliggøre, at det er udsendt på anmodning af bestyrelsen. Nu må de gerne snart holde igen… Men ved at lave 14 dages forlængelser + påmindelser kan de jo nå at sende en del korrespondance via E-Boks.til aktionærerne… Tror dog, at hovedparten af Bavarian’s aktionærer er for oplyst og ikke mindst hærdet…
-
Læs/genlæs gerne HELE DAF’s meddelelse “Bavarian Nordic: "Processen trækker ud" fra 7. oktober, som af ukendt årsag kun er tilgængelig for DAF's medlemmer på deres hjemmeside https://proinvestor.com/boards/128288/
Se indlæg 128799 -
Her er noget relevant for alle myggehadere: https://theconversation.com/first-evidence-in-the-uk-of-breeding-aegypti-mosquito-the-main-spreader-of-dengue-chikungunya-and-zika-266767
-
Chikungunya is spread by tiger mosquitoes, which also spread dengue fever and zika ... https://www.connexionfrance.com/news/dordogne-runs-anti-mosquito-operation-after-chikungunya-outbreak/747008 Artikel kræver adgang, men overskrift fortæller alt. Om et par somre så har vi myggen i Nordeuropa, men så er det godt at vi har en vaccine. Trist, ja, men klima og deraf myggeplage kan ingen løbe fra.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind