Bavarian Nordic — Oktober 2025
-
Godmorgen

-
Godmorgen

-
Jeg er stor FAN af alle jeres indlæg, i beriger os andre … men i har også gjort mig forvirret .. de 90% blev til 75% for at KF kunne overtage .. nu læser jeg så 67% ? Hvad er op og ned i dette ?
-
Det er ret enkelt. Hvis man har over 90% af aktierne, kan man tvangskøbe resten og afnotere fra børsen, det er målet. Ved 67% har man flertal til at ændre alting på en generalforsamling indenfor lovens rammer. Fra 75% er der mulighed for at lave rettet emission til sig selv, så man kommer over 90%.
-
@Bikube .. så har vi vel tabt … 67% har de vel inden deadline, hvis ikke allerede ?
-
Det tror jeg nu ikke, der har kun været investorer fremme som sagde de ville sælge, hvis de da havde nogen. (og enkelte som har solgt i kurs 237), jeg tror de er et godt stykke fra, og kun har udviddet, grundet at kursen nu er under udbudskurs, så de så en vis form for metal træthed.
-
@Strøjer - men alt der handles nu under kurs 233 - det er vel KF der køber op ?
-
Det vil kun give mening for KF at købe op, hvis de er sikre på, at købstilbuddet går igennem. Ellers kan de risikere at sidde tilbage med en bunke aktier som de må sælge til en langt lavere kurs. Tænker heller ikke de vil drive kursen op mod de 233, da det er lettere at få folks accept hvis den handlede kurs er under 233. Hvis kursen pludselig stiger til 233 kan det være, at KF er lykkedes med deres forehavende
-
Godmorgen

-
Optakt: Kan de danske selskaber rejse sig i 3. kvartal? https://proinvestor.com/boards/128745
-
Hvad har ATP tænke skal ske hvis budet falder? Jeg har lidt svært ved at se at tingene bare skal gå videre som om ingenting var hendt.
-
Det betyder vel ikke det store hvad ATP tænker, da de ikke kan bestemme noget som helst. Bestyrelse og ledelse gør nok som de har lyst til.
-
Resultatet af købstilbuddet vil nok give den bedste indikation af hvor stor opbakning der er til ledelsen
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind