Bavarian Nordic — September 2025
-
Hytting opfordrede til, at småaktionærer kunne kontakte ham - og det var der mange, der gjorde - jeg kontaktede samtidig DAF, da jeg er medlem der. De har nok skulle hurtigt skulle lave en formular til registrering af interesserede småaktionærer: Fra min korrespondance med DAF "Nu har vi fået en liste i forbindelse med Bavarian Nordic, som du kan skrive dig på: Hermed link for Bavarian til indsamling af Bavarian Nordic A/S
Med venlig hilsen
Peter Blichmann". -
Vedr. mpox - der afholdes både PHEC og PHEIC møder i denne tid, og i næste uge forventes , der at blive meldt ud om der sker en forlængelse. Der afholdes fortsat ACDC-briefings hver torsdag, hvis man ønsker at holde sig opdateres med status på vacciner. p.t. > 1 mio. Jynneos vaccinationer foretaget i Afrika og ungefær 40.000 med LC16 i DRC. LC16 har stor spild-ratio grundet administrationsmetoden. Holdbarheden er 6 timer efter åbning og der er 50 doser i en vial.
-
@EliotSpitzer (16:29) du er også velkommen til at spørge mig

-
Cupcake - Ja, jeg kunne ha spurgt dig men jeg vil også give besked til DAF at de kunne være lidt mere tydelig på at identificere dem selv. Men nu har du forklaret og jeg har udfyldt. Så tak for det.
-
Super at du har skubbet på hos DAF. Jer kan de virkelig spille en konstruktiv rolle.
-
Som nævnt tidligere i chatten/debatten – og senest i morges (08:36) – har DAF og Hytting slået pjalterne sammen og bl.a. holdt møde i dag med 7-8 ”magtfulde kapitalforvaltere”. @kkjoel (19:27): Jeg til Hytting (via Arthascope), da han havde opfordret småaktionærer til at henvende sig. Han er dog sikkert blevet overvældet af responsen …
Af hensyn til koordineringen mellem DAF og Hytting går jeg ud fra, at der kun findes én fælles liste/formular, hvor de beder (fort.) -
(fort.) om tilladelse til at kontakte investorer pr. mail. Det skyldes, at markedsføringsloven er striks, og en ”kunde” skal give et aktivt og utvetydigt samtykke for at modtage henvendelser.
Bemærk, at ALLE kan benytte formularen – også selvom man IKKE er medlem af Dansk Aktionærforening (DAF). Jeg er sikker på, at der vil blive meldt noget officielt ud til alle - jeg var ikke klar over, at jeg havde fået mailen særskilt... -
(fort.) Jeg er overrasket over, at DAF ikke har haft information/ materiale klar om, hvad et medlem (en aktionær) konkret skal gøre for at sige nej tak til et overtagelsestilbud. Derudover undrer det mig, at de forskellige platforme benytter forskellige formularer, når man skal beslutte sig for, om man vil sælge eller ej. Her burde der være en ensretning – fx oplever jeg Saxo Bank som direkte misvisende. (fort.)
-
(fort.) Jeg bad også forgæves DAF om information omkring navnenotering af aktier, da det kun var nogle af mine aktier, der fremgik som noterede hos Bavarian Nordic. Jeg har jo ikke prøvet dette før. Jeg er sikker på, at DAF vil udsende informationer til aktionærer, for vi er mange i samme båd.
-
@ccake: Jeg har osse selv aktier hos Saxo - dem i pensionsdepoterne var navnenoteret.. dem i frie midler var ikke, så det har jeg, ligesom dig, bedt om. Tror ikke der vil gå lang tid, det meste af processen er vel elektronisk - Saxo skal nok bare sende en anmodning afsted. Skal vi sige max 1 uge?
-
@Kkjoel – tak for info. Det afgørende nu er, at DAF, Hytting + 7-8 kapitalforvaltere er i færd med at koordinere en fælles strategi. DAF arbejder på at indkalde til en ekstraordinær GF + har klaget til Forbrugerombudsmanden og Finanstilsynet over KF’s annoncer, som muligvis bryder markedsføringsloven. De har meldt ud, at sagen er i gang, og at der kommer mere info. Indtil da må vi væbne os med tålmodighed – men man kan jo ikke lade være med at spekulere på, hvilke tricks KF ellers kan finde på …
-
Jo flere der giver lyd, jo større er chancen for at blive hørt. Har selv skrevet til folketinget / politikere (cc DAF) og opfordret til hastebehandling af lovforslag til ændring af selskabsloven, så småaktionærer beskyttes mod fjendtlige overtagelser gennem udvanding => 90%-ejerskab=> afnotering. Forhåbentlig griber andre ideen og sender mere gennemarbejdede forslag – måske endda politikere, der selv ejer aktier i BN. Hvis KF kan ændre betingelser for overtagelse fra 90% til 75% i sidste sekund
-
Hvis de har det fra Blomberg Terminalen så er det korrekt. Det er det mest komplette værktøj for dette men veldige dyrt at få adgang til.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind