Bavarian Nordic — September 2025
-
Hov - skulle i Tesla
-
16/9 2025 14:02 af Strøjer- Ja, der er ingen forbud mod at købe aktier billigere end budkursen, hverken under eller efter tilbuddet. Ligebehandlingsreglen udløses kun, hvis prisen er højere end budkursen.
-
Jeg mener også at det er sådan at hvis budgiveren køber aktier til en højere pris end budkursen inden for 6 måneder efter afslutningen, skal de aktionærer, der accepterede tilbuddet, kompenseres for forskellen.
-
Jeg syntes at det er meget interessant hvor meget "radio-tavshed" som er fra ATP.
-
@EliotSpitzer, Ja ikke særlig betryggende med tavshed fra ATP. Nok også derfor, at mange tvivler og sælger. Hvem gider at blive
efterladt på perronen. -
Jeg er optimistiske med hensyn til ATP. Jeg tror både de bygger et forsvar og arbejder på løsninger..
-
Børsen har en artikel fra i dag med overskriften "Næstformand om kritik af Bavarian-pris: Ingen har budt over". Men beklager har aktionærerne bedt bestyrelsen om at sætte selskabet til salg fordi det er gået over hovedet på mig (og tilsyneladende også ATP). Hvis de havde sat sig til salg via en investeringsbank var der muligvis også kommet et bedre bud. Men den mulighed har de selv afskåret.
-
(fort) “Vi kan derfor ikke udelukke, at selskabet også fortsat vil søge efter opkøbsmuligheder. Jeg kan naturligvis ikke gå i detaljer, men vi skal huske, at vi tilbage i 2019 stort set betalte et beløb svarende til vores egen markedspris, da vi købte to vacciner fra GSK, og vi har købt vacciner, der har kostet op mod 1 mia. euro. Det er dyre sager,” siger hun.
-
(fort). det vil sige, at der er tilkøbt for ca. 9 mia kr. (380mio dollars til emergent) og 800 mio euro til GSK, og vi ved p.t. at emergent handlen var rigtig god. med andre ord, anser de kun forretningen for at være det dobbelt værd. Og det er med en egenkap på 13 mia og med det største aktiv koppevaccinen, Ebola, og den leveringsmekanisme som er i systemerne, det vurdere de kun til at være peanuts værd. Ser de ikke deres egne tal og præstation ????
-
Har man købt et aktiv for 6 år siden til 800 mio euro, må det være mere værd i dag, ellers har man jo ikke formået at udvikle det. Samt at emergent aftalen kostede 2,8mia,og der har man allerede høstet 800 mio for en voucher, samt 3 vacciner, som alle er på markedet. Bruger Bavarian alle deres midler på at overbetale ledelsen ?
-
-
Artiklen idag i Børsen er problematisk af flere grunde. Eberhardt overser at selskabet sagtens kunne have videreformidlet buddet til markedet uden at have anbefalet buddet. Dermed havde andre interesserede købere haft en reel mulighed for at komme med et bedre bud. Ved at anbefale KF buddet gør man buddet til et venligt overtagelsestilbud. Dette vil afholde de fleste andre fra at byde på selskabet. Ved at bøje sig for KF har man reelt frabedt sig bedre bud på selskabet.
-
Jeg har tidligere problematisk, at der åbenbart er to bestyrelsesmedlemmer med tilknytning til Nordic Capital. De to i forening med bestyrelsesformande vil udgøre et flertal af de generalforsamlingsvalgte medlemmer fordi bestyrelsesformandens stemme i mange selskaber ofte er udslagsgivende ved stemmelighed. Det er problematisk. Derudover bliver de to medlemmer valgt til bestyrelsen i 2024. Her kunne man få den mistanke, at KF reelt var valgt som budgiveren der skulle anbefales.
-
....allerede i foråret 2024. Hvilke potentielle køber bestyrelsen har kontaktet forud for generalforsamlingen i 2024 får vi aldrig at vide. Jeg håber naturligvis også på en hvid ridder, men det bliver en hvid ridder, der forsøger sig med et fjendtlig bud udenom bestyrelsens anbefaling. Dermed har bestyrelsen gjort sit for at modvirke alternative bud.
-
Godmorgen

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind